En dag & natt hos mormor..

Onsdagsmorron packade jag en väska, slängde in båda barnen, gåstolen, barnvagnen o hunden i bilen o drog till mormor på en "julweekend"... Hon o Janne håller ju nämligen på att sätta in ett nytt kök -skiiit snyggt!
O mormor hade tidigare i veckan då jag gottat mig o berättat att jag minsann varit såååå duktig o julbakat jag =D hehe, suckat över att hon hade då minsann inga julgardiner (inga gardiner alls i sina köksfönster) ingen julstjärna o absolut inget julfika....
Eller var de så att ja engagerade mig o livliga barn o satte dem i göra med mig?? Nja kanske inte hela sanningen men halva iaf =)

Iallafall så tog jag med en påse med Tindras små fina katter med en drös russin på o så när vi ätit min medhavda kycklinggryta o fullkornsris (javisst här ska de inte fuskas även då ja inte e hemma) så smakade vi dem, mormor njöt tror jag..?! :)
Sen satte vi igång med allt stöket, vi städade bort en massa snickargrejjer, o så julpyntade vi hela köket, ojj vilken underbar julstämning vi fick!!, tyckte mormor va värd det då hon misströstat över sitt så fina men tomma kök...

En liten by som glimmar på köksbänken...


Sen kom Janne hem o man såg inte till någon Tindra på ett tag...., hon var fullt sysselsatt i att kramas på honom, bjuda på fika, eller bara titta så där lyckligt på honom med sina bruna ögon, jag vet inte vad karln har gjort med henne, men han har charmat henne på ett sätt som kommer vara livslång kärlek till honom från hennes sida..... & Janne ÄR en jättefin karl, med ett stort hjärta av guld, så jag förstår Tindra, o mormor med för den delen!!

Dock va gubben Janne Bjanne som Tindra kallar honom trött i ögat o inte så spec kry så han kröp till kojs runt 21 snåret, de var då min o mormors tid började!!!, båda barnen sov sedan länge så vi myste ner oss i soffan, käka lite clementiner o dem e ju lika supergoda som alla andra jular, så man klämde hela fruktskålen tror jag, hihi..
O sen, hör & häpna!! -lite kaffe o Tequila Rose faktiskt!!, man får faktiskt busa till de så där ibland, var ju ons, dvs "lilla lördag" så de kändes helt OK, kanske inte så GI men men..
Sen blev ju vi oxå trötta i ögonen så vi kojsande kl 23...

Morronen var mysig....., mormor hade sagt kvällen innan att hon ville att jag skulle skicka ner Tindra så dem skulle få mysa med morronvällingen tillsammans, men lilla Tindra (född med talets gåva) hon hann surra upp både mamma o lillebror med, så vi gick ner allihopa o avnjöt en färdigdukad frukost med nykokta ägg, fiberbröd som hon vet att jag älskar o nykokt kaffe! *LYCKA*

Mormor & Tindra var ute en sväng på torsdagsmorronen i blötsnön o skapade lite.. :) Medan mamma fick ta en dusch i lugn o ro, lillebror sussade så skönt..



Sen slappade vi bara o efter ett tag gick Tindra o mormor ut i snön, blött värre var det, men det blev en del skapande o Tindra älskar ju att vara utomhus!
Mormor åkte iväg runt 12 tiden, skulle på kurs o då låg lillebror fortfarande o sov så vi väntade in honom o sen åkte vi hem till vår pappa som just kom genom dörren!!! :-)

Nu e de helg o jag hoppas jag inte vräker i mig alltför mkt onyttigheter =/, nåja en promenad med vovven har det blivit idag o imorron ska jag o morfar åka in till stan o ha en pappa-dotter shoppartur, ska bli kul!!! Mat o fika o julklappshandel står på schemat...... Härligt!

//Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Oj det låter ju helt underbart! Ha en fantasktisk andra advent i morgon! Kram Anna

2008-12-06 @ 17:53:00
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lina

Vilka mysiga dagar ni verkar ha haft! Själv har det varit mycket jobb, men i torsdags var jag ledig. Och då ville man inte ens utanför dörren, bara vara inne & slappa & mysa med Wilma. Det blir så sent innan man är hemma på kvällarna, så man vill bara passa på att mysa med henne när man är ledig. Är ju ledig nu någon dag i veckan. Måste ju hinna träffas snart! Vi får höras. / Kram

2008-12-06 @ 22:00:50
Postat av: Johanna

Tänk att det alltid är så härligt att åka hem till mamma! Lät som en härlig paus från vardagen.

2008-12-09 @ 13:49:25
URL: http://minimonsterochlitetill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0