Hejsan hoppsan fallerallera!!!

Ojojj, med en hel del arbete för mamman har tiden vid datan knappt funnits! Vilken känsla att man varit ledig vissa dagar ihop hela familjen.. Efter en mysfrulle, ibland i sängen med mysiga ljus så har vi klätt på oss o varit ute hela f.m, sen in o ätit lunch o vilat lite..

En hel del dagar har alltså gått av bara farten o jag vet inte hur jag ska minnas alltihopa o få in allt i rätt ordning nu.? =))

Men kan ju börja med vikten, den har jag inte alls tänkt spec mkt på, en hel del mat, fika o chokladaskar har ju funnits runtomkring en, o en hel del middagsbjudningar, men jag äter ju med min egen aptit o med mina mål i livet så de ska nog ha gått bra iaf.. Har faktiskt bara vägt mig en enda gång, förra veckan så då hade jag stått stilla, de e ju bra iaf! Så få se då på onsdagsvägningen..?? haha..

Barnen har vart lediga med pappa då jag jobbat så dem har roat sig o vart ute dem med, meckat lite i skotern o bara varit, e ju så underbart då man e ledig!!

Dagen före julafton, dvs den 23:e, var vi här hemma efter jag slutat jobbet kl 18 tillsammans med mormor & Janne, samt moster Emma & Johan, åt lite av julbordet (typ det godaste o det man MÅSTE ha) samt öppnade våra julklappar till varandra. Till mormor & Janne hade vi gjort en liten fin julkorg med gott kaffe, lite godis, mjölkskummare o annat smått o gott, samt en förstoring på barnen, Emma hon fick en presentförpackning med kroppsgrejjer av doften Goji Bär & Choklad, synd bara hon inte bor så man kan ila förbi o snusa på henne då hon smörjt in sig ;) hihi.,..
Av mannen fick jag 4 (!!) st julklappar, herrejommala så himla snäll ja måst ha vart?? Ett par fina guldörhängen med vita stenar (diamanter, hehe) o en presentförpackning Escada Parfym, han kunde ej välja, så ja ska prova ut en av dem som jag ska få en stor flaska av sen, wow!! En vit väggplafond med svart medaljongmönster på o gråa UNDERBARA fårskinnstofflor!!!!! Ja har nog aldrig vart mer nöjd med dessa julklappar som i år!! =)
Av mormor & Janne fick vi en stor jätte fin o praktisk resväska o jag fick en fin fin grå mjuk o härlig klänning av systeryster, som jag faktiskt redan hunnit ha på självaste julafton med snygga rutiga knästrumpor till!

Julafton firade vi morgonen här hemma själva så barnen fick öppna de flesta klapparna, o som dem lekte, knappt ett ljud, o inget bråk eller så., härligt! Sen åkte vi till min faster med familj i högheden. öppnade klappar, åt god mat o drack gott, allt i glada vänners lag... För att sedan vara hela slut hela familjen o åkte hem vid 21-tiden..

Juldagen sov flickorna hos mormor o Janne & jag, Magnus & Milton åkte till Udden o badade tunna med 3st andra familjer o barn, härligt varmt i vinterkylan!!

Annan dag jul hämtade vi flickorna i Roknäs efter vi avnjutit ytterligare en dag med god julmat, (ja kan nog aldrig bli riktigt less) ;) tillsammans med Jannes dotter m. familj, samt bror Patrik & familj..

Lördag jobbade jag o nu har vi mellandagsrea, så den som vill fynda kan ju kila in för en visit hos mig!!
Söndag blev en riktig slappardag o bror Patrik med familj kikade förbi, sen utevistelse fleeera timmar innan de var dags för lunch, Tindra somna i soffan o jag o Flisan kurade ihop oss o kramades för nu skulle ju hon åka till pappa igen, fy va jobbigt det är, lika jobbigt varenda söndag o veckorna här går så fort! =(

PAPPA, älskade PAPPA har legat på sjukhuset en hel del dagar & även över självaste julafton. =((((((
Vi hade ju planerat in att vara hemma hos honom jag o min familj o så pappa, så där lagomt litet o mysigt, men ändrade i sista stund då inte han va pigg nog att kunna åka hem.. Han har haft bukspottskörtelinflammation.. =/
& allt jobb o annat planerande inför julen för att räcka till åt alla har knappt funnits tid att ringa, för det är ngt visst när man som mamma tar i en telefonlur, barnen blir hysteriska, har dem vart goda vänner börjar dem precis slåss, eller jätte trötta, jätte hungriga.. *suck*! Men ja har ringt han en dag, o sen vet han hur mkt han betyder för mig o allt i mitt liv just nu så jag tror inte han tar illa vid sig..
Jag ska hälsa på dig nu när du kommer hem igen imorron pappsen!! Krama lite extra på dig så du minns hur mkt jag älskar dig lilla gubbelubbsen!! =)

Kameran har vi glömt hos faster på julafton så jag ska uppdatera ngn dag då vi hämtat den!! Det blir väl en uppdatering med en massa vimmelbilder på både det ena o det andra..

Men nu kommer iaf lite vimmelbilder som finns här hemma... =)

en liten tjyv har vart framme vid granen..!!


Theo drar Flisan på promenad..

Även Tindra fick sig en åktur..


& sen en skön vila på pappas mage..




Tjing! //Mallan

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej svejs! Vad roligt att höra att du redan använt klänningen du fick av mig! Kul att den passade. Jag doftar då så gott jag! :) hihi dagarna har då gått så fort för mig sedan vi kommit hem. Jag har ju jobbat alla dagar, även idag sön. Så ikväll efter jobbet hämtade Johan mig och så åkte vi och köpte ett hemmabiopaket på rean! Inte dumt. Eller det var ju våran julklapp :) Sen hade Johan klar maten: TACO! hihi igen mums! kram kram

2008-12-28 @ 22:54:49
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja julen är ju för mysig, och som du säger så blir man ju aldrig less julmaten ;) Jag och Benjamin börjar bli less på att ligga inne nu, himlarns också. Sjuk då man e ledig, håhåjaja. Idag känns de ändå lite bättre.

Ha det bäst !!!

2008-12-29 @ 11:29:16
URL: http://benjamineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0