Söndag...

& 90 års kalas!!

Härliga tider att vakna upp i en säng efter en skön sovmorgon tillsammans, Felicia & Tindra hade sovit tätt tillsammans på 2 madrasser på golvet o lillebror mellan mig o mannen i storasängen.. Till saken hör oxå att farmor o farfar eldar så mamman behövde inte frysa utan bara må väl, kollade tempen o det var +27, precis i mitt tycke, hihi..!

Åt lite frukost tillsammans sen gick jag o duschade o började sen klä om både mig o barnen inför festen som skulle vara, eller fest o fest, det var en lunch o firande av Georg!

Vi hade köpt han en jätte fin o varm cardigan, måste man ju ha då man e gammal o inte håller värmen så bra..? XXL. inte världens vanligaste strl, men den satt som smort!! Hittade precis den stil jag var ute efter i stan, kollade på ortens egen herrbutik, men tyvärr, annars vill jag gärna gynna orten, men om man vet hur man vill ngt ska se ut så e de ju bara så..
Farfar blev jätte nöjd o sa sig aldrig haft på sig ett sånt fint klädesplagg!! Sen hade jag bakat hans älsklingsfika, vi kallar dem hastbullar, dem plyppa, hur gulligt e inte de?? Han fick alltså flera plyppan av mig, hade bakat 3x receptet! =D

O nu e dem 4 generationer Georg, Haldo, Magnus & så Tindra/Milton.. Har tagit 4 generationskort på dem oxå då Tindra var liten bebis, så kul ha kvar..

Dem hade dagen till ära köpt mat via en cateringfirma, ojj så smidigt o så gott!!
Kallskuret, kalkon, rostbiff, o karré med potatissallad, bakpotatis, sallad o en hel massa exotiska frukter! Ni vet sånt man ser i butikerna men kanske inte e så på att våga testa, man vet inte riktigt hur dem ska ätas, med/utan skal, fröna eller ejj.. Jaa, ni fattar, så det var riktigt läckert!! Där fuskade jag med 1st bit vit nygräddad baguette samt 1 liten tårtbit.. Nammi var det!!

Nu till lite vimmelbilder..

Georg i sin fina kofta.. En stor man med ett lika stort hjärta i guld! Hoppas vi får flera år till med dig!!

Farmor Kerstin håller i Milton & så gammelmormor Gunnel.. (Kolla in lillebrors byxor med kritstreck o slag, hihi)

4 generationer....


& så ett UNDERBART kort på MANNEN I MITT LIV!! Min kärlek till honom går inte att förklara, ibland är det så svårt att säga det till honom, orden i kärlek, vackraste, underbart osv liksom räcker inte till..
Magnus vet hur mkt han betyder för mig, hur rädd jag är om honom, hur mkt jag vårdar vårt förhållande o hur mkt jag längtar efter honom då han är på jobbet..
Tänk att man kan älska en människa så enormt, vår kärlek är evig, det visste jag dagen då han blev min MAN!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0