Uäää......

Dagen före dagen D, hjälp hur ska detta ha gått?? Tur ja inte skriver upp hur många lussebullar som passerat min mun, -vafan e dem så jävla goda för???
Hmm, nåja snart e alla påsarna slut i min frys o det mesta julfikat med för den delen, tack o lov!
Imorron e de årets sista dag o det ska ätas o gottas för fulla muggar igen, för att inte tala om allt vin o likörer då? Hmm, jaja tur de e jul & nyår bara en gång om året, haha!!

Ingen kamera har vi hunnit hämta heller.... Hoppas de blir av imorron, annars får ja välan fota nyåret o vår fest här hemma tillsammans med grannar o barn med mobilkameran..

Men nu e de dags för min egentid i soffan, vi e just hemkomna från grannen som bjöd på tårta, födelsedag i all ära, men hon Malin tänkte på morgondagens vägning o smakade inget! Men den där lussebullan hemma hos moffen ikväll kanske ja måste ta o erkänna..?

Uppdatering igen tomorrow!

Men herregud i ordningen!!! Jag höll ju fasen på glömma av, mannen min håller ju som bäst på gräva in vår kullvert, (ingen aaaaaaning om de stavas så, HAHAHAAA!!!) vi har ju endast vattenfall som vi betalar (MKT dyrt) för vår värme, men nu ska den nya anläggningen alltså in, gud va pengar vi kommer spara, för att värma ett hus på 200m2 med endast EL är faan inte billigt! Nu blir de pellet eller ved, vi får se..
Ngn liten Tindra märker man inte alls av, hon e redo redan efter morronvällingen, in på toa o morronkissa, sen hopp i skorna o ut på bron, -i trollorna alltså!! :)) Ska åka i traktorn med pappa! Pappas tjejj som hon säger, snacka om att bli brädad -av en traktor!?! Nåja bara njuta medan mannen e hemma o kan avlasta lite... hihi...
Hon kommer endast in då hon är hungrig i magen o trött..

Så här kommer lite pixs från grävaren samt när vi eldade upp allt julklappspapper! Skönt slippa åka till den redan så fulla pappersinsamlingen! De e ju så här man ska bo -på landet!! ;-)

Vår ena förrådslänga som kommer bli det nya pannrummet.. :)





Kommentarer
Postat av: Anna B

Ja inte är det lätt med all julmat som man vräkt i sig. Ska till att skärpa mig när jag börjar jobba igen!

Önskar dig en god fortsättning på det gamla och ett Gott Nytt år! Kram anna

2008-12-30 @ 22:31:44
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0