Veckans första 2 dagar...

Jaa, jag vet inte om jag gjort ngt direkt här hemma de här dagarna som e värd blogga om....?

Stigit upp med Felicia o följt med henne till bussen, sen efter utfodringen av alla våra djur, lagt mig tillrätta i soffan o myst med en kaffekopp, njutit av en stilla tyst stund (innan stormen, haha!) Inte ens startat TV´n!!

Strax efter 8 behagar Tindra vakna o kommer ner, o jag hämtar ner Milton, vi ser lite TV o äter välling, mysigt!

Sen iväg på dagge o jag har tvättat o donat, Milton ska ju ha sin beskärda del av dagen bestående av mat o sömn, så tiden den går! :)
Ngn promenad har det då rakt inte blivit av heller, inte då mätaren visade på -28 måndag morron, o -22 tisdag, fi faan, de e de här som kallas vinter va? *burr*

Idag däremot har vi vart ner på BVC med Milton för en 6 månaders kontroll, herregud va stor han är! Snart en guldklimp på 8kg, han vägde 7935g o mäter nu 69cm!!
Rådfrågade om Tindras jävlande eksem, vi har smörjt o smörjt o smörjt, testat en hel del receptfria läkemedel/salvor men ok det ger sig ett par dagar för att sedan "blomma" upp igen..
Ojojj, hon fick kortisonsalva + mjukgörande, allt på recept så nu hoppas vi det ger sig. Sen ska hon inte alls äta varken ägg eller fisk under vinterhalvåret, jag såg faktiskt att det blev värre efter vi ätit äggfrulle hos mommo förra veckan, så jag anade det.. =/ Synd på en tjejj som Älskar fisk o ägg, plättar jaa...... :(

O inget brev från landstinget har kommit, nåja bara trösta mig med att de verkar då inte akut med det så då kan det ju inte vara något allvarligt...

Dammsugit hemmet har jag oxå gjort o dammtorkat, ack så trist men behövligt.. Tänt ett doftljus -päronchampagne, så nu doftar det gott o jag ska kura framför Tv´n o se dessa hemmafruar ;)

Imorron ska Tindra o klippa sig på salong, ooh va spännande, hon e ju en brud som ibland kan bli lite blyg av sig, men de ska vi nog råda bot på med lite film o mutor om den sidan läggs till.... =)

Hej hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0