Min pappa...



Är det verkligen så att just jag belönats med världens bästa pappa..? För ett år sen ganska exakt hittade jag o min pappa till varandra, kanske e de så att man som dotter dras till sin mamma o får en sån stark relation, men tänk va hemskt? Det finns ju en till, en till som gett dig livet..!

Detta var i samband med mina föräldrars skilsmässa..

Jag är så glad att jag fått en pappa, ja det känns så, o världens bästa dessutom, tänk för det vet jag att jag har..

Kanske var det oxå så att jag o min pappa e stöpta i samma kar, vi e verkligen hur lika som helst o inte förrän nu i vuxna livet kan ja svälja viss stolthet, för jag är en människa som ingen sätter sig på, långsint e bara förnamnet av Malin o stoltheten den ligger på översta hyllan.. O har man då en människa i samma hus som e som en själv kanske man inte fungerar så bra ihop..?
Lite tankar som så här plötsligt dyker upp då man sitter här med egentid, alla barnen sover o mannen e på bortajobb... Man kommer in i funderingar o en massa tankar, både bra o dåliga faktiskt...

Men jag e super lycklig över min pappa, över båda mina föräldrar såklart, men tänk jag har faktiskt fått en pappa! Den pappan som bryr sig om, hör av sig eller kanske bara dyker förbi för en kram, en som blir lycklig över ett sms man skickar till honom med texten -tänkte bara påminna dig om hur mkt du betyder för mig o ha en bra dag!?

Jag ÄLSKAR dig!

Här en liten dikt.... (inte skriven av mig men...)

Jag älskar så mycket och så många,
att ord och meningar är för trånga.
Det finns inte ord att beskriva hur jag känner
för världens alla underverk och mina vänner.
När majsolen lyser,
när svalorna ryser.
När fåglarna flyger från land till land,
när min älskade för första gången rör min hand.
När solen varje morgon går upp i öst,
när löven färgas gula och faller varje höst.
När man är lycklig och kär,
när himlen i väst är skär.
Jag älskar alla världens underverk som visas för mig,
men mest av allt så älskar jag världen,
för att den har skapat dig.


Kommentarer
Postat av: Pappa Anders

Hej min lilla älskling.

Måste du skriva så att din pappa blir tårögd. Tusen tack för att jag får finnas i ditt liv. Jag älskar dej // Dad

2008-09-17 @ 17:16:49
Postat av: Charlotta

Du skriver så fint om din pappa. Och det är nog alldeles sant varenda ord! Var glad för en så omtänksam pappa.

Stor kram! till både dig och hela familjen!

2008-09-19 @ 06:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0