Fy faan mår dåligt...

Jag vet inte riktigt var jag ska börja det här inlägget, ja mår riktigt aset just nu, hjärtklappning & så mkt ångest!!!

Igår var jag som vanligt på slöjdarkursen & mormor var här o skötte, jag var hemma runt 21.15, såg lite TV & ja o mamma kikade lite på bloggar, mamma hade tänt ljus & städat undan & det var så skönt komma hem...
Sen när mamma ska gå iväg o göra sig färdig för sängen & jag går genom vardagsrummet (Felicia hade fått mysa med mormor i soffan o somnat, hon var så söt där hon låg o myste under fleecefilten..) så ser jag

RAMEN MED KORTET PÅ TJEJJERNA FALLER   -Mot en ljuslykta med ett helt smält votivljus (dvs ca 1½dl smält stearin i glaslyktan) rakt ner mot hennes ansikte!!!!!!

Jag vet inte vad som hände, jag skrek -neeeeeeeej!!!! & sen kastade jag mig i en hastighet som jag tror inte ens kan uppmätas o slår ifrån lyktan innan den hinner hälla ut all varm stearin i hennes ansikte, fulla väggen, fulla soffan...
Felicia SKRIKER!! Mamma kommer springande & jag ropar bara ljuset ljuset ljuset!! Flytta dej!!!

Springer in med nyvaken hysterisk Felicia som har stearin rinnandes ner från pannan, över höger öga, nerför näsan & mot munnen...
Rycker tag i trasan, dränker den i vatten & baddar....

Stackars stackars lilla tjej, tänk er själva vakna av ngt hett i ansiktet, som bränner som eld!!?

Blev  som tur var inga blåsor, men rodnad, öm hud o en massa stearin överallt, i håret... =((((((((

Ut med allt på bron, så det fick frysa, sen in o försöka skrapa av det, gnugga med handdiskmedel o in i tvättmaskinen, men INGET försvann....
Så ner med allt nu på morron medan lillebror sover, & så har jag lagt hushållspapper under/på & strykt bort allt stearin med strykjärnet....

Kom på mig med att fota det tragiska, så lite före & efterbilder finns... Fy faan för ljus & mys..... =((((




Kom ju på mig med att ta kort när jag nästan hade tagit bort all stearin, så de var det lilla bara jag fick med.....

Kommentarer
Postat av: Veronica

Urs vad läskigt! Vilken tur att det inte blev "värre", och att du var så snabb... Ha en bra onsdag Kram

2009-04-01 @ 13:38:24
URL: http://vera-live.blogspot.com
Postat av: Malla

Hej..kikar in..vad läskigt, men tur att du hann reagera så snabbt och att du ens hann se det!!

Ha det gott

/Malla

2009-04-01 @ 18:46:14
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: ojojojo

men lilla tjejen,, stackarn,,, var försiktig med rodnaden,, smörj med mjukgörande... kramen

2009-04-01 @ 22:57:30
Postat av: Johanna

Så otäckt! Tur du var där! Mår hon bra nu? Många kramar till er.



/Johanna

2009-04-02 @ 07:22:44
URL: http://minimonsterochlitetill.blogspot.com
Postat av: Annso

Usch så obehagligt, tur att du var så snabb!

2009-04-02 @ 14:47:40
URL: http://flurhedsfortet.zoomin.se
Postat av: Anonym

åå fy faaan va jobbigt. tur de gick bra iallafall!

hoppas du haft en bra dag! vi har sååå underbart väder här med sol, ingen snö som ni .skulle ju passa så fint då! hehehe



pöös gums!

catta

2009-04-02 @ 21:05:15
Postat av: Cissi

Men åååh vad otäckt! Tur att det gick "bra" , det hade ju kunnat vara värre om du inte varit där!!

2009-04-03 @ 12:55:59
URL: http://thelifeandtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0