Onsdag..

En jobbig dag för Milton, mkt ont o omläggningen har tjorvat, för att inte tala om katetern, hujja e inte denna vecka snart förbi?? Katetern skulle nämligen sitta i 7dgr.. & dagen D är imorron torsdag, fantastiskt!!!

Vi började med att vara ute o leka på morron i nästan 2h innan de var dags gå in för mat i magen o sova en stund, mamman var nog lika trött som lilleman, o somnade till på soffan hon med!
 
Men de var lite småkallt, tur iaf att solen värmer ännu.. Men Milton va t.om tvungen ha mössa, hjälp!? Kaaaaallt.. =(
Gott med ett mellis utomhus..

Djuren höll oss sällskap, Missan njöt i solen..

Snövit balanserade alldeles i närheten..

Theo va tvungen lägga sig i sval sand efter ha jävlats & jagat katterna ett par varv runt kåken....

Milton busar med gungan, gör fart & gapskrattar! =))


Mamman gungade hon med..



& nu e de dags att ta lillan från saccon & lägga henne i sängen, MIN säng, gud va de e myysigt att sova med sina barn, ja passar på då mannen e borta.. Dem e ju bara små en gång!

Imorron ska jag & Tindra åka till mormor, sen vidare till sjukhuset & ta bort katetern på lillebror & alla förband, ska bli så skönt, för idag har han haft mkt ont, sen avslutade han kvällen men att kalasa ner hela blöjan, hela förbandet o all tape.. NEJ! Ja hade verkligen hoppats få slippa byta det idag igen, för hans skull, jag tror han reagerar på tapen, för han e full i småkvisslor, alldeles röd o svullen, tur allt ska bort nu imorron så man får smörja in honom (vilket inte gått nu då eftersom då fäster inte tapen) o låta allt lufta sig..
Så ikväll fick jag återigen ställa han i duschen efter 10 minuters försök att tvätta bort o klippa bort det smutsiga i förbandet, men han bara skrek o grät, till slut kände jag mig maktlös, ville bara gråta!! Jag har verkligen fått göra allt detta med operationen, ja menar inte att ja velat slippa eller så, men liksom bara en arm att kunna luta sig mot då det känns så här tungt, det känns ju om o om igen som ett övergrepp mot honom, han ligger o skriker, gråter, skakar på huvudet o säger aj-aj eller nej-nej, men ja måste hålla fast honom, jag har inget val.. Efter duschen släppte det mesta av förbandet o alla tapes, sen ner på skötbordet o lägga nytt, nu la jag bara kompresser på o fäste med kirurgtape som jag hade hemma i mitt lilla apotek (kanske arbetsskadad då ja har de mesta i omläggning & mediciner hemma) o sen på med en ny blöja som jag måste klippa ett hål i & trä igenom kateterslangen, sen på med ytterligare en blöja som kisset ska komma i... På med en pyjamas, kramades med lilla älsklingen & la honom sen i sängen, & han somnade direkt, totalt slut, mammas prins!! =((

Kl 10 ska vi vara på sjukan o ta bort allt, ska bli så otroligt skönt, dessutom kommer han få en prerus, liksom lugnande kan man väl säga, & ingen personal ska få ta i honom innan de har börjat verka, för han är både rädd dem nu, + att han har ONT!
Får väl se då vad för sorts omläggning han får nu, om det behövs, hur många/om han har stygn, som ska tas bort eller e de sånna som försvinner av sig självt??

Jag vill att min lillkille ska må bra igen, ja orkar inte se honom ha så ont, skräcken i hans ögon då man måste byta blöja eller alla alvedonklunkar han tar hela hela tiden...

Nej nu ska ja ta lillan o hoppa i säng, krams mamma Malin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0