Sjukstuga...

Javisst, ja men varför ska vi vara friska?? :) Flisan hade varit lite små krasslig veckan hos pappa o när ja hämtade henne på söndagen såg ja att allt inte stod rätt till, så mitt när vi står där o pratar ser jag en liten rosa prick mitt i ögonbrynet på henne och en i ögonvrån, hmmmm..?

& sen slog det upp, nu har väl donnan en sisådär 1 miljon prickar, hon liksom BESTÅR av prickar! Vattkoppor är ett faktum! :-o Så tavegyl och gurgla med alvedon e susen, gör kanske inte såå himla mkt, men hon slipper den värsta klådan kan man ju hoppas?? Hon har alltså vattkoppor i hela munnen o halsen med, de finns non ingen yta på den kroppen som e hudfärgad.. stackarn :( o som det kliar! Nu i kväll kom hon o frågade om hon kunde gå o sova för natten, -kl 18.15 (!!) när har det liksom hänt??

Idag har ja haft mattelektioner o då kunde supermommis komma o sköta prickigkorven, imorron e de morfars tur, tur man har sånna guldföräldrar!! *puss till er*
Jag o Tindra har bakat både engelska äppelmuffins och lussekatter i e.m, Milton hjälpte till med avsmaket och mumsa russin ur burken skönungen! Flisan hon slappade o såg Ebba & Didrik filmen.. :)

Nu har jag just röjt på hela övervåningen, städat o fejjat en massa i tvättstugan, dammtorkat, bäddat rent i sängarna.. Jaa riktigt huslig, men de behövdes efter ja varit sjuk o liggandes..

Tyvärr vet jag inte mer från Umeå idag heller, när ja ringt har telefontiden lyckats vara slut, jaja, nya tag imorron!

Tandläkar koll för mamman idag o INGA Karius och Baktus, tack för de, då får barnen julklappar även detta år! haha...

Lite kort från bagerskan, hon som gjorde "ormar" först o sen "krullade katterna" riktigt duktig o snabbt gick de! Verkar vara stålmormors takter i henne..??




Älskade moster Emma var ju hem i helgen o passade på att fixa frillan på Tindra innan vi skulle ut på restaurang o käka med alla syskon o pappa, 14 st blev vi! hej o hå!

Nöööjd!!


& är man sjuk måste man ju få sig en egen goodie-bag! DVD film, tidning, dricka o en massa gotta.. Men de märks knappt att hon rört den, de sker väl när hon blir frisk kanske?


Nu ska ja ta mig en apelsin o ett stort glas vatten o kasta mig i soffan innan de e dags krya ner i sängen, good bye! /Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0