Lite blandat..

Nåja de har inte blivit av att skriva el blogga så mkt, men kameran har man ändå haft framme lite då o då..

Anledningen till det & att jag inte skrivit så mkt, + att ja inte alls vart så mkt runt datan e väl att ja haft en super nedstämd period, o var som grundar e väl till största del skolbranden & allt runtomkring detta, sen med den en mkt förändrad Felicia o en mkt trött mamma...
Men nu e ju mannen hemma igen o jag har haft min sovmorgon idag, sov från kl 22-10.00, herregud!! & då väckte mannen mig för vi skulle över till grannen på morronkaffe, hade blivit bjudna redan igår kväll, så om vi skulle hinna innan klockan var mitt på dagen tyckte han de va dags vakna! :)

Igår var vi hem till kusin Pelle med fru Katja o käkade middag, där klämdes även en semla, årets första, hembakt o allt, klart ja smaskade, de e ju helg, lite mer tillåtet då! Riktigt gott!
Så ja lägger in ett kort på lilltjejjen i sin älsklingströja med kaniner på o sin gröna klänning som tomten kom med!

Sen leker hon ju mkt "fin dam" här hemma, med klackeskor avlagda från Flisan...

& en morron kom hon helt vild o galen redan kl 6 vaknade hela familjen, så dessa kort e runt halv 7 snåret..
Hmm....

Sen fråga ja om hon kunde se söt ut då????
-JAJA mamma!!!!!!

& mamma, om man håller på tappa sina galsögon (hon säger så) så gör man ju bara så här!

& nu har ju kissen Zlatan behagat komma hem efter måååååånga timmars bortavistelse.. (då ja skriver timmar e att han e ALLTID vissa tider på bron eller följer mig hämta posten/går promenad, men inte denna dag, han kom inte alls) o haltade på båda bakbenen, men mest på vänster bak!!!!!
Helvette, ska ja måsta ta hand om en skadad katt nu oxå, o Felicias egna?? Är han påkörd?? Kommer han dö?? Herregud då dör Felicia!! De e nog mkt runtomkring henne just nu..
Undersöker kissen o han skriker lite då ja känner, men idag känns de bättre o inga ben känns brutna, mer som en ordentlig sträckning eller kanske blivit lite "touched" av ngn bil..? Biter lite på Magnus då han undersöker, som -låt mejj va! Ett par kala fläckar o rivsår, så de kan ju ha vart ngn riktig fajt med ngt oxå..?
Här vilar han iaf på min mage.. (han e mkt inne nu o slappar, sover en hel del..)

Benen rakt upp i vädret, kanske ja bäddat in han så de blev lite väl varmt...? :)

Sen svängde ja ihop en bulldeg o bakade lite bullar med superjäst, kalasgoda blev de- tror ja då? Ja har inte smakat, men mannen o Tindra har mumsat!!
I ugnen..

Färdiga & var god smaka!


Hade ju skrivit i ett tidigare inlägg om Felicias reaktion fre i skolan, då dem skulle säga ett sista hej då till gamla skolan.... Iaf samma dag blev hon ju hämtad av sin älskade moffe lite tidigare än planerat på skolan o dem handlade inför kvällen o till sitt mys, skulle göra popcorn i moffes påkkemaskin! o semlor.. de hade ja lovat henne trots sitt godis o fika löfte, de bara var ett sånt undantag denna kväll!
En MKT trött tjejja somnade efter middagen o lite film i soffan strax efter 19 fick ja ett mess av moffen.
Men min lilla tjejj så slut hon är!!
Sen ringer hon idag kl 16, och gråter!, hon vill hem, hon vill till pappa, hon gråter över skolan o allt det hemska...
Hjälp vår bil har frysit o kan inte hämta henne, morfar skjutsar henne... =(((((((((((((((((((((
Han säger att hon inte varit riktigt glad men att han inte märkt ngt annat, hon har inte velat ha ngn kompis, haft svårt att hitta på ngt att göra, så jaa jag vet inte riktigt vad vi ska göra, flickan mår riktigt dåligt o känner sig otrygg vart hon än befinner sig..
Vi ringer pappa o jag, Felicia o pappa Marcus sätter oss o pratar om allt, sen bestämmer vi att hon tar sina grejjer o så byter vi idag lördag istället för söndag, de känns bäst för henne..
Hon har ju inte träffat honom alls nu o behöver nog reda ut en hel del frågor o funderationer kring detta även med honom o hans sambo..
Vi kom även överens om att ringa skolan i veckan o höra vad dem tycker, men här hemma är hon mkt mer otålig o blir lika fort aggresiv som ledsen, har inte direkt ngn matlust o jaa gråter!!!
Så vi kanske måste be ngn proffesionell person om hjälp, skolkuratorn..?

Jag tycker verkligen att allt känns så jobbigt, som att jag egentligen bara vill ligga på en säng o gråta, det säger min kropp, liksom som pms, men inte alls på samma sätt ändå..
Faan ja hatar o är arg i min kropp, besvikelse, otillräcklighets känslor som svallar runt... de går inte beskriva..

& nu blev ja less sitta här, ska borsta tänderna o gå o sova. Imorron e en ny dag Mallan!

Go natt!



Kommentarer
Postat av: Mona

Åh shit, här sitter jag och gråter. Det måste verkligen tagit hårt på Felicia det här med branden. Fy vad jobbigt! Jag hoppas verkligen hon hittar tillbaka till sin trygghet snarast!



kramar

2009-02-08 @ 10:20:11
URL: http://mona_b.blogg.se/
Postat av: madde

hej!



känner verkligen med er! jag vet hur det är när det kääns hopplöst, då man bara måste rida ut stormen. Fast man inte vill, bara lägga sig under täcket och lossas att man inte bryr sig, inte finns... Men så finns allt det andra, dessa måsten, sin fina familj och gullbarnen som lockar en till skratt...



kram på dig vännen!

2009-02-09 @ 18:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0