BVC & en dag med mormor..

Idag var det 8 månaders kontroll för lilleman o som jag anade hade han inte gått upp spec mkt, ngt ynka gram bara sedan sist (6månaders kollen) pga magsjukan o febern han haft o med det ingen matlust..
Kan tänka mig att Milton egentligen hade gått upp en 5-6hg sedan sist men säkert gått ner 1kg då han va sjuk, så han har bara precis hunnit ta igen allt igen, iaf så ska jag o väga han igen om 1månad bara så man ser att han gått upp iaf! =)
Han hade vuxit nästan 2cm på längden o huvudet o så, men viktkurvan börjar ju dala neråt nu..
Så jag handlade mat o pureer innan vi åkte hem, mormor kom oxå, hade ledig dag idag! Styrde till fullkornsris o grillad kycklig med champinjoner i gräddsås med soya, GOTT nanting!! =D

Sen ringde dem från bussgods o sa att mitt paket hade kommit, jag o Flisan har ju beställt ny slalomutrustning, kanon så kul, nu kommer jag va i backen alla dagar ja bara kan, få egentid me stortjejjen, så Magnus skulle hämta upp våra nya carvingskidor innan han kommer hem från jobbet!! Tror ja måste ringa Flisan o höra om vi ska o testa dem i ngn backe ikväll, tyvärr e ju Kanisbacken inte öppen, men imorron!! :))

Sen har jag även bokat tid för vaccination för mig o Flisan, innan vi ska utomlands, mot Hep A & B, dvs gulsot, så man inte drar på sig ngt, de e ju 3st vaccinationer man ska ha, 1 nu i Feb, 1 i Mars o den sista i Juli.. Så vi ska dit på fredag kl 13.15, hjälp de e ju svinalängesen man fick en spruta, men ja e ju inte spec stickrädd så de ska ju gå bra, men Flisan gillar inte direkt stick, ja får ta henne till lekbutiken sen?? De blir dyr vaccination detta, först betala vaccinet o sen leksaken hon vill ha, 3 ggr!! Hahahaa...

Nu vakna lilleman så ja ska ge han lite käk, lilleman ska + i vikt o mamman tvärtemot!

Käkade nog världens godaste mellis idag, 1 banan med 2 mörka bitar choklad, o in i ugnen o vispad grädde till, samt kaffe! NAMMI!!!

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag var och hälsade på... via bloggen när du minst anar är jag där!Jag väger mig via viktväktarna, men om jag ska vara ärlig så kör jag "egen matmetod" tror mest på GI mat, men jag behöver mycket frukt och grönsaker. Jag behöver att någon kollar mig så jag kärper mig... Kram V

2009-01-28 @ 18:21:04
Postat av: Anna B

Grattis till nedgången på dig själv och kämpa på när det gäller lillemannen! Kram Anna

2009-01-28 @ 20:52:46
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Hej syster yster! Vad kul att ni skaffat något att åka med!! Klart jag ska åka med er någon gång det passar då! :) hihi

Oooo vad gott, vill ha ditt mellanmål med bananen och det!! Nuuu mums! =) Puss nu ska jag sova.

2009-01-28 @ 23:02:33
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Huvva då att han inte gått upp nästan nå,jag blir alltid så bekymrad om det är nått med vikten! Stackarn som haft magsjuka och allt. Vad vägde han Milton? Äter han bra av all mat? Elton äter ju mest av vår mat,är svårt att få i honom burkmat! Både för o nackdelar! =)

2009-01-29 @ 06:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0