Dagen idag!

Ledig dag idag tillsammans med barnen!! =) Flisan sov hos moffe natten till idag, så vi  sjusovare fick sova & vakna av oss själva, lillebror han tyckte de var dags för frulle o mys i soffan runt 7.30, härligt med tanke på att ja somnade runt 22-tiden igår kväll.. =)
Jag var ju nämligen DÖD hela dagen igår, lillebror skrek o grät ju mellan 00.00-02.45 natten innan, så ja fick mig endast sömn mellan 03-6.30, & sen var jag så dödens dödstrött när han vilade middag så ja la mig i soffan, men de pillrade bara o hadde sig i hela kroppen & jag kunde verkligen inte somna, kallas de kanske övertrött??... Nåja sova de får man ju göra i graven eller nåt??

Så nu på morron åt vi lite frulle i soffan, iaf barnen, varsin vällingflarra, sen bytte vi på lillebror o jag o Tindra bada & duscha, mums så gott vi doftade efter det!
Ringde faster Ann-Louise, o ja hon skulle va hemma så vi packade oss dit för lite surr o morronkaffe!

När vi kom hem (efter mkt sockerkaka o kaffetårar) så klädde vi oss o gick ut.. Lillebror hade somnat i bilen så honom lyfte jag bara över i syskonvagnen ner i sköna åkpåsen.. Tindra bäddade jag ner bredvid, vi har ju haft +1 grad här hemma idag, härligt vårväder med andra ord! :))
Här ligger sötnötarna o sussar så gott, ca 2h blev det! **Härligt**

Det blev en långpromenad att söva barnen o rasta vovven, gick nästan 5km, & sköt vagnen på sammanlagda vikten 40kg (!!!), o det går väl bra NERFÖR byn, men sen då man vänder e FÖRSTA steget tillbaka UPPFÖR -hela hela vägen ända hem!! Behöver jag säga hur sjöblöt i svett jag var??? Men härligt att känna endorfinerna i kroppen o den friska luften!! Dock var ju väglaget inte direkt det bästa, ishalka mitt på o lite små slask vid vägkanten, kanske därför så svettig..? Det tog ju emot hela tiden, hehe...

Sen kom Flisan hem med bussen runt 2 tiden o vi käkade mellis, småsyskonen sov ju fortfarande.. O dem började knorra i babyvakten runt 14.20, så vi hann ha lite privattid däremellan o prata som "vuxna", de va skönt!
Tindra va så sugen på nyvaken-mellis-välling direkt hon vaknade så den åt hon liggandes i vagnen i hallen!


Lekte lite med barbie med Milton i hoppgungan bredvid, & fixade sedan middagen, ja gjorde fullkornsmakaroner med dinkel, samt en skinksås med skinka, bacon, tomater, kryddor & lite annat såsslurv, riktigt gott!

Sen har vi vart i stallet, jag o tjejjerna, o Felicia har GALLOPERAT för första gången i sitt liv, lika spännande för mamman på läktaren, om inte ännu värre!!? Men en stolt tjejja efteråt som gjorde "tummen upp" hihi.. Tindra hjälpte till att borsta hästen, skölja o hänga upp tränset osv.. & titta på hur mkt bajjs de fanns osv..
Tindra borstar....

Sen styr storasyster till det så det blir ordentligt gjort!! :)

BANJO, en mkt fin ponny som Felicia gärna rider..


Efter stallet skjutsades Felicia till moffen igen som planerat, ja vet inte va denna moffe gör, men att han e Flisans nr one e ett som e säkert! Jag ÄLSKAR min morfar säger hon..
Han hade kvällen till ära nygräddade fullkorns frasvåfflor som dem skulle mumsa i sig, jag o Tindra fick fullkornsfralla med ost o en kaffetår, Flisan duschade o bytte till sovkläderna o sen kramades vi o jag o Tindra for hem....

Nu sover alla barn o jag ska bara skriva mina sista rader innan jag kryper i säng, lika trött ikväll som igår, o det är SKÖNT sova många timmar/natt, man har ju så mkt mer energi till barnen nästa dag! =)

Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Galoppen låter ju superspännande... Vi hade vår första riktiga ridlektion där hon fick rida. Så jag går än så länge bredvid... Kram Anna

2009-01-22 @ 21:59:43
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anna B

Nej jag är inte en stalltjej från förr. Jag växte dock upp på helgerna vid ett stall hos mormor och morfar. De hade travhästar. Men har aldrig suktat efter häst... Tills nu då... ;) Kram anna

2009-01-22 @ 22:10:26
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0