Magsjuka =((

ÅH nejj de e INTE skojj då den minsta i familjen har fått denna äckel päckel sjuka.. =(
Lill stackars Milton va grinig på morron, hade slem i halsen så han börja hosta o hulka där han låg, -snacka om att man flyger upp från sängen!!! Helt plötsligt stod ja vid hans säng, o hade hunnit tända lampan..!

Han har ju lite snornäsa o slem så ja anade inte då att de skulle bli något av de.. =/

Men efter morronvällingen började han hosta o slemma, o ALL välling sprutade ut på 2 kaskad kräkningar -rakt ut! Över mig o i soffan, på golvet, fulla snutten..... ojojj...
Upp o byta, tvätta av oss.... Hämtade hinkar så nu står en i köket o en på v-rums bordet..

Ytterligare 3 ggr har han kräkts, o riktigt rinn skit 2 ggr.. Stackars vännen, o hungrig e han =(( ger han ca 100ml välling/ersättning o den får han behålla ca 1h, lite saft har han oxå fått, tänker lite på sockret att få i sig, men han har ju aldrig smakat de, men tar lite iaf..

Nu har Tindra somnat i soffan o Milton i vagnen, man törs ju inte lägga han i sin säng på övervåningen, så man inte hör om/när han kräks..

Nej nu ska ja gå o slappa lite har blitt en hel del springa nu sen vi vakna kl 6.40.....

(önskade ja hade handsprit hemma vid sånna här tillfällen, underlättar ju en hel del.., tur man har tvättmaskin så man får tvätta bacillerna direkt! men händerna mina e torra torra TORRA just nu)

Hej hopp!  //Malin

Kommentarer
Postat av: Lina

Stackare...och kräksjuka är ju det sista man vill ha. Hoppas det bara är slem som ska ut vid förkylningen & att det snart går över. Lilleman, inte kul inte. Man önskar man kunde byta med dom, är så synd om dom.

Hoppas att ni andra klarar er. Som nu när vi alla har legat, det var tur att jag ändå kände mig hyfsad & orkade ta hand om allt. Det är ju det som är jobbigt när alla åker dit. Vi måste träffas snart, & skönt att allt verkar vara löst. Nu har jag ju mera tid också, är ju tillbaka på min halvtid. Vi får höras & surra vid en kaffekopp! Hej svejs & krya på er. / Kram

2009-01-15 @ 17:04:22
Postat av: Anna B

Handspriten! VAd skulle man göra utan den? Önskar att det går över! Krya på er! kram Anna

2009-01-15 @ 20:43:26
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0