Släpp fram häxan inom dig!!

Happ då var de ny vecka, o ytterligare nedräkning inför dagen D, fan ja börjar gruva redan när de e söndag kväll! =/
Måtte ja bara ha gått ner nu för tusan!!

Så idag då ja o lillebror varit o lämnat Tindra på dagge satte jag igång med dagens lunch, grillade kyckligklubbor i ugnen, hackade en stor god sallad samt en coleslaw, faan så gott!
Härligt härligt nu har jag ytterligare en lunch som ligger i kylen, kanske till imorgon eller så..?

Iaf under tiden så passade kissen alias Zlatan på att knorra i fönsterrutan, fast först hittade han en fluga -Ja jag vet!! En fluga NU!!? Måste ha tinat fram, då vi idag har +7 grader, helt helt sjukt, nu brukar vi ju ha minst -25! =-o
Vi har ett element alldeles under detta fönster o en glipa så de kommer mkt värme där, så letar man pappakisse vet man vart man ska gå..




Pappa upp i dagen...?


Efter allt kockande blev det tillslut en lugn stund, lillebror sover & mamma sitter med stora goda morgonkaffekoppen!


Sen måste ja lägga in en dikt jag läste hemma hos en polare förra måndagen innan vi åkte på trettondagsfesten..

SLÄPP FRAM HÄXAN INOM DIG!

Locka fram den tuffa, glada, positiva sidan av dig själv!
En häxa är en kvinna som vågar vara sig själv.
Hon vet vad hon vill och låter aldrig någon trampa på sig.
En häxa vet sitt värde och hon vet att njuta av livet!
En häxa är en frihetssymbol
Kallar någon dig för häxa -tacka för komplimangen!




Ack så sanna ord... Kanske e jag nuförtiden inte bara häxa, utan en stolt sådan??? =D


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Hej!

Hu har jag hittat dig och kikar på er då och då!

Ganska roligt då vi inte ses så ofta!!



Kram på dig!!

2009-01-12 @ 14:18:27
Postat av: Anna B

HA ha ha! Det där stämmer så på mig! Jag brukar skoja med eleverna att de har en häxa till lärare... Kram anna

2009-01-12 @ 18:07:07
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0