Måndag..

Ja va har ja egentligen gjort idag, inte sååå jätte många knåp på morron, de vanliga skjutsa på dagge, hem, leka, slöjdat o käkat lunch o slappat i soffan medan Milton sussade, sköönt!! =)

När vi kom hem efter dagge igen runt 14, så somna Tindra till i soffan 20 minuter, runt halv 3 snåret, så perfa, så sen lagade jag till den efterlängtade tonfisk-lasagnen ja ville ha, o den blev GRYM!! *skit god*
Såg förresten att ja fått en "anonym" kommentar om att den personen ville höra hur den smaka o hur ja gjort, så vill du verkligen veta kommentera igen med ditt namn ska ja fixa de!!

Efter maten beslutade jag o Tindra att vi skulle baka lite kanelbullar,  bakade bara av lite drygt 5dl mjölk, så hinner inte sessan bli alltför less innan dem e klara o hon får smaka..? =)

Resultatet!!


Så nu har man en hel del bullar att packa ner i picnickorgen då man åker ut med skotern eller bara tar en fika i solen ute på gården..?
O jag smakade inte en enda faktiskt, helt otroligt men sant, men har ju som sagt gett mig faan på att INTE stå stilla en vecka till, så allt vad fuska heter e inte tillåtet!! *ja e ganska stolt som fixat hela helgen oxå*
Fast iofs så fuskade ja till det litegrann i lördags hemma hos bror & familj, tjejjan bjöd ju på Baileys till kaffet, o ja kände -ja va faan de e ju lördag!

Men sen har de gått kanoners, haft med mig ngn bar dit vi åkt o käkat  frukt & torkade aprikoser..!

Till helgen ska ja o en tjejjpolare ut o röjja, fi faan så kul de kommer bli!!! PAAAAAARRRTTTYY!!
& jag håller med systeryster då ja sa till henne, liksom OM ja fortfarande har takterna i, (de var ju ett tag sen man va partypingla) men hon svarade bara -de sitter ju i ryggmärgen! HAHA!!

På tal om syster, faan va ja saknat henne i helgen, ja önskade sååå att dem bodde närmare, så man kunde kila förbi varandra o ta en kaffe då o då, gå på bio, en lunch, ja men sånt systrar ska kunna göra, men allt de där tappar vi då Emmsingen bor 30 mil härifrån =((
& inte är det alltför lätt ses om helgerna då det e många som "sliter o drar i en" o man ska räcka till, både familjen o arbetet för hennes del, samt jag här hemma, med alla våra barn o ingen man hemma om veckorna.. De e inte bara dra med allt o packa sig iväg till henne.. =( tyvärr..
Men snart MÅSTE det ske -att jag kommer mig till henne, så vi kan ta en krogrunda på tu man hand i Umeå =)

Nu ska ja blogga runt lite innan de e dags sussa & ringa mannen o säga natti..

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du/ni måste verkligen ta er ner hit! Grymt så kul det skulle vara. Gå ut och dansa lite, ta någon god drink och bara garva hela natten. :)haha men den helgen kommer nog! :)

Nu ska jag sova är såå trött, passar alltid på att kolla din blogg varje kväll innan jag lägger mig för att se om du skrivit något nytt :) Hihi puss på dig syster yster ( så söt och vad fint du skrev om mig :) god natt

2009-03-23 @ 22:08:38
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: sabina

magprogrammet kommer upp snart!

2009-03-24 @ 08:48:29
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0