Miltons dag & alla mammors dag!!!

Gladaste lille vännen, numera ingen bebis längre, utan vår 1 åring!!!! Ikväll kl 19.45 fyllde han 1 år!

Myser ute i solen idag, dock blåste det ju en hel del...

Tindra badade o fryste litte sa hon, så hon drog ner hela hannduken i baljan! :S haha

Pappan tog ju fram stora 2-hjulingen, lycklig tjejj med andra ord, cyklade runt runt på gården tor grannen, hihi..

Satt ute på lördagkväll, slogs med lite kvällsmygg o drack ett glas rött, Theo va givetvis med o snålade på torkade renköttet..


Dagen idag innebär ju alltså att ikväll har lilleman alias Milton numera fyllt 1 år, herregud ja säger som alla andra föräldrar, -vart faan har de här året försvunnit?? Jaha så har man alltså ingen bebis i familjen längre, utan nu 3 BARN!

Klev upp runt 7 tiden imorse, klädde på mig, drack ett glas vatten, på med mp3:n o så knatade jag ut, i lugn o ro, utan hund o med bra musik, dagen kan minsann inte börja bättre! :)
Knatade på i raskt tempo ca 45min, svettigt o härligt!  Hem o käkade lite frulle, sen ut o mysa i solen hela dagen, bror Patrik med familj kom förbi på morronkaffe, myspysigt!

Dagens matintag:

Frulle: efter 45 min promenad, en naturdiet smootie samt 1 kopp cappucino
Mellis: 1 äpple
Lunch: grillad hamburgare + gi bröd + MASSOR med sallad
Mellis: naturdiet mealbar
Middag: grillat med massor av sallad, 1 potatis, lite bea sås, dvs resterna från igår!

Aktivitet: 45min rask promenad före frulle, så i skrivande stund visar räknaren på dryga 13 000 steg, KANON!!!

Imorron ska Milton på inskolning på förskola, ja har man hört så hemskt??? Nu e de dags för mamman att börja söka arbete, samt pyssla på med sin hobby här hemma, de ska nog gå vägen detta ska jag se, men nog känns det i mammahjärtat, har ju vart så tajt med honom liksom, ska ngn annan nu ta hand om han??? Men så har de kännt med tjejjerna oxå så.. :)

Tindra ska ha vårfest på förskolan imorronkväll, kanske pappan kan hinna vara med om han inte hunnit åka iväg på jobb..? Håller tummar o tår att han ska hinna vara med, han missar ju liksom så mkt med barnen då han ligger på bortajobb.. :(

Nu ska ja packa klart för imorron, väskorna till båda barnen e packade liksom kläderna för dagen, & båda har fått ett välbehövligt bad innan sängdags..!

Hej hopp, hoppas alla haft en bra helg & morsdag, de har jag! =) Puss & krams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0