Ny vecka & nya tag!!

Nej vet ni vad alla därute, jag är såå less nu på att det inget händer på min våg...!!! Började misströsta om de kanske var fel på batterierna?? Men näääe bara inse, ja fuskar säkert för mkt, eller så har ja ätit för lite..? Blir oftast mindre o mindre portioner, ja har inte unnat mig ngt sött eller så, joo nu iofs då barnen hade kalas, men sen i fredagskväll, när jag satt med nypoppade popcorn fick jag faan NOG!! Ska ja se ut så här eller???

Nu har ja stått stilla i otroligt många veckor, alldeles för många! Nu ska ytterligare 4kg bort, minst!!

Magnus blir less mig då jag bara tjatar om hur ja ser ut, men ja hatar de faktiskt!!!
Jag har ju aldrig i min blogg skrivit upp vad jag äter eller hur jag motionerar, ja vet inte varför nu, men kanske som en extra press på mig själv?? Så spydiga kommentarer undanbedes då ja ändå inte kommer bry mig, eftersom nu då jag äter så här mår både jag, hjärtat, själen & magen bra, så that´s it!

Så lördagens matintag bestod av

Frulle: Nutrilett shake
Mellis: Nutrilett shake
Lunch: Grillad kycklingfilé + sallad
Mellis: Nutrilett måltidsbar
Middag: Grillad lax, pressad potatis, lite hemmagjort vitlökssmör samt mkt sallad!! Faktiskt 1 litet glas vitt vin till det..

+ en massa vattenglas hela dagen, känner mig mkt nöjd över dagens prestation.. :)

♥ Aktiviteten den dagen blev 30 min promenad i raskt tempo med Milton i vagnen, svettigt & härligt!! + allt vi krattade & rustade på gården.. Stegräknaren visade på 11 000 steg drygt, minns inte riktigt...

Söndagens matintag

Frulle: Nutrilett shake + lite hallon
Mellis: 1 äpple
Lunch: Rester av grillad lax & pressad potatis + mkt sallad
Mellis 1: Banan (blev alldeles skakig när vi jobbade så hårt på gården, skotta grus, jord & bära tungt (Men MOTION!!)
Mellis 2: Nutrilett bar
Middag: Fågelgryta & potatis hos mormor & Janne, mkt sallad, 1 hårdbröd (grovt med mkt fibrer) lite gele´samt hemkokt svartvinbärssaft, dock inte så spec sötad då min mamma är diabetiker.. Nog hade ja så här i efterhand kunnat klara mig utan den där jävla gele´n känner jag väl? Men å andra sidan, de var gott & ja hade jobbat hårt ute på gården.. :)

+ en massa vattenglas! Känner mig nöjd! Stegräknaren visade dryga 12 000 steg, najjs!!
♥ Dagens aktivitet : 30 min gång i snabbt tempo då ja sådde in gräsfrö med maskin! he he..

Denna dags matintag

Frulle: Nutrilett shake blandad med 1½dl lättmjölk för ja var hungrig & hade vart vaken 2h innan jag åt.. dumt!
Mellis: Proteindrink med lite frusna hallon (skulle ut & gå)
Lunch: Stekt lax, potatis & mkt sallad
Mellis: 1 banan + ½ måltidsbar
Middag: Potatis, 2 kokta ägg & sill, sallad..

♥ Dagens aktivitet är 2 st promenader på vardera 30 min, faan så härligt!!! Först prommade jag med Milton i vagnen & Theo i koppel bredvid, sen satte jag Tindra & Milton i syskonvagnen efter middagen & så gick vi en promenad tillsammans med Felicia + 2 kompisar till Källbo & tittade på alla getter, killingar o höns.. Blev raskt tempo hemåt då de kom stora mörka moln & precis när vi kommit in genom dörren hemma, SPÖREGN!!! :)

+ en massa vatten & i skrivande stund visar stegmätaren på dryga 12 000 steg, kanonbra med tanke på att ja glömde sätta på mig den de första 2 h här på morron..!

(om ngn funderar att ja som brukar utesluta kolhydrater, (GI)  äter det både till lunch & middag kan ja bara lugna er med att potatisen är kokt & kylskåpskall innan den värms & hamnar på min tallrik..)

NU VORE DE VÄL FAAN OM JA INTE GÅR NER MER???

Hej då!

Kommentarer
Postat av: Mona

Erkänn, du skriver bara det här för att jag ska få dåligt samvete... Fan vad du är duktig!!! Själv vräker jag i mig glass och godis... fast innerst inne tycker jag att jag har skärpt mig lite men inte händer det något på vågen... rörelse rörelse rörelse behövs i Monas liv...

Du fixar det här tjejen!!!!

2009-05-25 @ 22:20:20
URL: http://mmonna.blogspot.com
Postat av: Mona

Min fina mage?!! tillåt mig att skratta!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HA!!!! Det väller både här och där. Dubbelhakorna är på väg tillbaka, nyckelbenen försvinner mer och mer... men jaf fixar ingen diet just nu... rörelse tror jag på, bara jag lyckas fixa det då. Kanske måste köpa mig en stegräknare och ha typ 15000 steg som minimum per dag... Funkar den bra för dig?



Självklart ska jag ha en sån där krona!!! Jag vet inte var jag ska placera den men det löser sig säkert =)



Slöjda nu i lugn och ro så tar du mini Magnus på en prommis sen.



banankram

2009-05-26 @ 10:52:24
URL: http://mmonna.blogspot.com
Postat av: Jenny

Du är verkligen jätte duktig med maten. Men för min skull även om du inte känner mig. Kan du inte åtminstonde äta frukost?? Jag kan ju tala om för dig at min sambo är jätte duktig med att göra matschema. En tjej som följde det punkt till pricka gick ner elva kg på tio veckor. o då va det bara när hon följde maten och promenerade lite.. ingen träning..Så säg till om du vill ha ett sånt istället. o maten kan man äta inge äckligt!!



Sen. tårtan får du gärna skicka till mig.. alltså receptet haha.. [email protected]

Kram

2009-05-26 @ 14:15:06
URL: http://www.nynnyn.bloggagratis.se
Postat av: catta

hej tjeejn

länge sedan!

hur är det? hur går de med maten vikten mm!. läste lite, klart du kommer gå ner. ibland står man stilla ibland rör den sig mer!



pös catta

2009-05-26 @ 22:00:21
URL: http://hotmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0