Onsdag!

& Tindra fyller som hon sa -tuschpennor!!! Hahahaa :)

Vaknade hela kånkarången runt 7, steg upp & gjorde morronsysslorna & sen bakade jag & Tindra en tårta, hon fyller ju 3 år på söndag, men e ledig resten av veckan så vi tänkte få bjuda på fika idag, ngn dag innan bara..
Jag frågade henne om hon ville hjälpa mig med att göra en tårta att ta på dagis..?
-Jaa, då får jag bjuda alla mina kompisar!!
-Jaa de får du, blir de kul?
-Jätte kul mamma, & tänk jag fyller ju tuschpennor!!!

Hahahaaaa, jaa på hennes dagge har dem alltså en 3 års gräns innan man får börja använda ngt annat än kritor & färgpennor... Överlycklig tjejj med andra ord, haha!!!

Så vi gjorde en god marängtårta med grädde, vaniljkräm, bananer, dekorerad med rosa text, chokladflingor & silverkulor
Tindra sa -den är verkligen fin mamma!

Sagt & gjort, kl 9 var vi på dagge, fick fika en hel massa tillsammans med alla barn & personal, vilken mysig morron, & Milton fick ännu mer daggeträning, sitta vid bordet & fika tillsammans, de tyckte han va jättespännande, drog i bordsduken (skulle väl leka titt-ut eller se va de gömde sig därunder..?) & flinade till alla barn & gjorde sig rolig för dem!

Tog lite kort, men ja fotade inte alla barn, man vet ju inte vad barnens föräldrar tycker om att ha med sina barn här på min blogg?

Lilleman drar i duken :)

Stolt tjejj som kompisarna sjunger för..

Tårtan..

Fick ju paket med!! :)

Ett eget litet anteckningsblock & rosa penna med silver glitter!!!


Har även bakat lite tårtor ikväll, så nu e de iaf förberett inför dagen då släkt & vänner kommer hit!

Nu ska ja umgås med mannen ett tag, barnen sover & grannarna e på väg hit på kaffe.. Världens bästa grannar dessutom, ja de ska ni veta ni som bor mitt i smeten någonstans, de e så här man ska bo, för här finns det så mkt snälla människor man betyder ngt för, & som gör en glad, bara för att dem finns! Kicki & Kent =)

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0