Så e ja nog på benen iaf..

Jaaa iaf för ngn minut/gång iaf =)) Men de finns hopp om liv just nu!

Nu ska jag berätta om hur man verkligen blir behandlad som sjuk i min hemkommun, ja jag kan faktiskt säga att skulle jag fundera på flytta hit o höra sånna här saker skulle jag tänka om fort, för hur faan kan man behandla sina kommuninvånare på detta sätt o tro att folk vill bo här????

Jag blev ju sjukskriven på heltid eftersom jag enligt diagnosen på läkarintygen jag fick har Encefalit = hjärninflammation, MEN jag får som svar att föreståndaren på barnens förskola inte är ngn läkare så hur ska hon kunna ta ställning till om jag kan ta hand om barnen eller inte, så de blir AVSLAG!! jag ska tydligen kunna vara hemma o ta hand om mina barn om dagarna då mannen arbetar hemifrån o jag inte ens är kapabel att ta hand om mig själv, att ställa sig upp, eller gå på toaletten e knappt ngt jag klarat av utan att nästan svimma av värken eller kräkas..

Tur jag haft min mamma här, mamma som arbetar 8-17 och haft den möjlighet att lämna in barnen på dagis, efter vi ringt Dr här i hemkommunen som skrivit ut ytterligare ett intyg (!!) att jag är sängliggande o inte kapabel att ta hand om barnen..

Men vet ni vad vår hemkommun nu säger????? Att min man ska vara hemma o ta hand om detta, ha barnen hemma o ta VAB?? Dem vill alltså att en frisk vuxen människa ska vara hemma från sitt arbete, ljuga för förskolan att barnen är sjuka, alltså fuska med försäkringskassans system?????????????????????????!!!!!! Dessutom kanske det i en familj kan vara nog att en förälder är hemma med sjuklön, 80% av sin inkomst..??

Min älskade mamma driver detta vidare för att hon inser -detta kan väl ändå inte vara laglig rätt??

Efter vårt inlämnande av ytterligare ett intyg får vi veta att OM det nu är så att mitt tillfrisknande KAN SKE med hjälp att barnen är på förskolan får dem vara det, men ENDAST på deras ordinarie tider, dvs 50%?? Detta eftersom jag studerar på 50%, men hur faan ska jag bli hjälpt av detta??

Var detta rätt då??  -NEJ!

Mamma ringer vidare till BUN, som erkänner, -nej men oh så hemskt, nej men då har det absolut blivit något missförstånd... Han ringer tillbaka kl 16 o säger att barnen får vara mammas arbetstider, dvs heltid..

Men varför ska man ge sig nu, vi ringer vidare till försäkringskassan och förklarar vår sits, hur vår hemkommun tycker vi ska agera vid en sjukskrivning...

DETTA ÄR HELT FEL OCH VI KAN ALLTSÅ STÄMMA KOMMUNEN FÖR DETTA!!!


Jag är så förbannad, men jag är glad att min mamma orkat strida, hon som arbetat hårt dessa dagar, haft en sjuk dotter, tagit hand om våra 3 barn både arbetsdagar och lediga dagar, jag har lidit med henne, förstått det har varit tungt, men så himla glad att hon orkat, o nu när jag börjat bli kry igen så kommer jag strida vidare, jag kommer gå så jävla långt jag bara behöver med detta, och till att börja med SKA jag ha en tidningssida i vår lokala dagstidning, så de så!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0