Sjuk..

Tänkte jag skulle berätta om min vecka som skulle bli den bästa ever, skolledig o en hel veckas ledighet tillsammans med mina 3 barn!! =)

Måndag kände jag mig väl kanske ganska ok under dagen, men på eftermiddagen o kvällen får jag bara mer o mer bröstsmärtor, som även blev så kraftiga under natten till tisdag så ja knappt kunde sova.. Domningar ut i vänster arm o ben samt ansikte o mun..

Tisdag morron åkte jag o barnen till mormor som planerat, där ökade mina bröstsmärtor samt att jag började känna mig yr o snurrig.. :/ Jag ringde akuten o rådfrågade som ville jag skulle komma in på EKG.
EKG visade inget, men mitt blodtryck var högt, iaf undertrycket.. Jag brukar ligga på 110/55 och nu var det 120/95 och jag var såå snurrig o mådde illa. En massa prover togs och jag fick komma upp på en skallröntgen, men som tur var inte visade något..
Jag fick åka hem o läkaren skulle ringa mig för att få komma in på röntgen av halsrygg, rygg o ländrygg nästa dag..
Läkaren ringde aldrig så ja ringde o efterlyste honom då mina domningar blivit värre nu =((
Svaret jag fick var inte kul -jamen den läkaren e inte ens i tjänst idag??
Men sköterskan ringde upp honom o han ringde upp, det blev sagt ett återbesök nästa dag med ryggmärgsprovkontroll, men trolig hjärninfammation sa han, antingen orsakat av latent herpesvirus eller vattkoppevirus...? Skit samma nu e ju läget som sdant??

Torsdag skjutade min snälla pappa in mig så jag fick ta ryggmärgsprovet, tjejjerna följde med, o efter provet skulle jag vara liggande o vilande i 2 h, så tjejjerna kröp ner med mig i sängen o moffen åkte o köpte lite frukt att mumsa på! :)) Tusen tack!
På kvällen började en rygg o huvudvärk komma som inte var ngn lek, fy i helvete!!! Inga som helst värktabletter hjälper o när äntligen mannen kommer hem så kan ja vila ordentligt, för de e ju inte så lätt med 3 barn hemma... Ligger, ligger o ligger...

Fredagmorrons huvudvärk går inte att beskriva med ord, sittande eller upprätt ställning är inte att tänka på, gruvar att ens gå på toa.. :( Börjar känna av en feber som e på G o stelnar i nacken. Ringer akuten o dem ber mig komma in, lämnar barnen hos mormor o ja ligger i bilen, vill bara kräkas o blundar för den hemska värken!!
Inne på akuten blir de nya prover, BT tas o temp som visade på 37,6. jag som ligger runt 35,5 vanligast.. suck!!! Blir inskriven o får nål direkt, jag får panik, inte faan ska ja läggas in i helgen, ja ska vara hemma med min familj!!!! Efter 4 h på akuten får jag äntligen smärtstillande/inflammationshämmande som hjälper liiiiiiiiiite o efter en stor kopp kaffe med 2-3 ggr taktikvila i sittande ställning frågar de hur ja mår o om ja orkar åka hem -JAA!!!

Så hela helgen har jag legat, mormor fick behålla barnen o mannen har snickrat o installerat en massa i nya pannrummet då han inte haft kökstjänst eller tagit hand om mig på bästa sätt!! ;) LOVE HIM!!

Lördag em kände jag mig faktiskt lite smått bättre o blev lite gladare för stunden.. För jag lovar -detta tär på psyket! Att inte orka eller kunna göra NÅGOT!!! =((

MEN söndag vaknar jag med en dubbel så hemsk huvudvärk som inte går att genomlida, tar en hel massa alvedon, ipren, diklofenak -ja allt ja törs, vilar, men INGET HJÄLPER!! Hjärtat rusar, svettas, tempen stiger o jag mår inte alls bra, börjar faktiskt överväga ambulans o lassa, ge mig ngt nuuu!!!
Vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att kunna få hjälp här hemma så ja ringer min faster som arbetar som sjuksköterska o hon kommer för att titta till mig o hon har med lite värkkarameller som hon kallar dem.. :))
Efter 1h börjar den värsta pinvärken ge sig o ja känner, -ja jag överlever nog detta trots allt? :)

Idag är det måndag, mannen har åkt på sitt arbete o mormor är här för att hjälpa mig med barnen, hon jobbar 8-17 så barnen är på dagge hennes arbetstider, men trots att jag lämnat läkarintyg om detta o min sjukskrivning så får inte jag ha barnen hemma???!!!
Tur som är orkar mamma vara den drivande o stridande i detta, jag ligger bara här hemma o blundar o genomlider timme efter timme, hon ringer läkarstationen som skriver ut ytterligare (!!) ett intyg om sjukintyg och att jag faktiskt inte orkar ta hand om barnen själv att jag liksom är sängliggande -hallåå!!!? Jag orkar ju inte ens med mig själv..

Har orkat ringa o pratat med en sköterska idag o fått utskrivet mer smärtstillande, o jag bara hoppas att detta ska vändra snart, har ju legat helt pall i soffan/sängen sen torsdag kväll! :((

Vet inte riktigt hur länge detta inlägg tagit att skriva, för ja har vilat, skrivit o vilat, är ju ljuskänslig så skärmen känns som den starkaste kamerablixt ja kännt..

Så nu kära vänner o bloggläsare kan ni se hur min vardag e just i skrivande stund.. Ta vara på dagen o gör ngt bra av den, puss o krams Mallan

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hoppas att du kryar på dig och att dom kommer på vad detta beror på!



krya på dig kramar

2009-11-02 @ 20:32:00
Postat av: Anki

Hoppas att du kryar på dig snart ..kramar i massor

2009-11-03 @ 13:28:53
Postat av: Jenny

Men tjejen då!! har du fått veta va det där för fel.. man blir ju jävligt orolig iaf!! Va det hjärn inflammation.. eller hur det stavas..



Tur för er att ni har din mamma.. jag och melvin här borta i beckomberga tänker på dig iaf. kram

2009-11-05 @ 07:18:13
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0