Måndag, ny vecka & ett nytt liv....

Hela denna vecka är jag o barnen lediga från den gråa vardagen, jag & Felicia är lediga från skolan, o Tindra & Milton e lediga från dagge..
Men nog hade gärna vår sköna ledigvecka fått börja bättre, ja iaf med bättre väder, what the fuck?? Grått, småregn o framförallt BLÖTT!

Trotsade vädret iaf efter vi fått frukost i magen, klädde på oss o gick ut, eldade litegranna så vi skulle få komma in o kura i värmen sen.. Barnen gungade, lekte i den lilla (blöta) snön som finns.. Sen kom det en lastbil och lastade en massa skogsplants-lådor med en hur cool kran som helst, så vi var ju tvugna knata över vägen o stå o glo som nå fån...? Haha..

Lite bilder från dagen kommer här, nu ska ja i säng, ja fullkomligt HATAR att ställa om klockan hit o dit, blir bara en hel massa knasiga tider för barnen som märker av denna konstiga omställning..

Idag har dagens matintag bestått av mat enligt viktväktarna, jaa jag har väl gått upp 2 kg o de e INTE skojj kan ja lova, känner mig bad bad baaaad..

Så de blidde yoggi frulle, 2 hårdmackor me leverpastej o kaffe
Sen en vv bar till mellanmål
Wokgrönskaker o quorn + pasta till lunch
Frukt till mellanmål 2
Middagen blev en sen en, o barnen va sugna på varmkorv med bröd, då passade ja på att käka en vv färdigmat..!
Nu har ja just ätit ett kvällsäpple, känner mig lite smått hungrig så ja kanske käkar en frukt till eller varför inte en morot som e så gott? :))

Dagens pointsintag var 17, så nu har jag 2 sparade till kommande hotellweekend för mig o mannen, synd bara ja har så svårt ta mig ut på en promenad nu denna vecka, men ja försöker spara de dagliga pointsen iaf, så får vi väl se.. Jag o mannen får väl annars förbränna med mkt sex & springa runt på stan fre-sön, ja fatta vi ska alltså få en hel helg tillsammans i en stad en bit bort, med bara varandra, shopping, mat o VILA!!

Lev o må, nu ska faan fläsket bort, puss!!

//Mallan :)


Bus-Tindra

Lill-skrutt!


Ful hunden va ju oxå me, den blöta odågan... :))

& tänka sig -själva Mamman va ju oxå med..?! Morronfin, osminkad o allt... Yeea!




Kommentarer
Postat av: Jennyn

Va mysigt det ser ut. Jag längtar tills jag och Melvin står här ute, leker och gungar!! oo va skoj

2009-11-01 @ 11:25:38
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0