En mysig lördag med mjukkaksbak!!

Åh va härligt nostalgisk jag fick vara i lördags då jag tog flickorna med mig, en kasse men förkläden & kavlar o gick till bagarstugan som ligger i stort sett vägg i vägg med vårt hus, bara en nyaväg emellan.. Där var grannen Kicki & hade eldat upp bakugnen o gjort en deg som stod på jäsning..

Sen blev det mjukkaksbak för hela slanten, först fick man ju tvätta händerna såklart, & bara att få göra det utomhus var ju så där tokigt o skojjigt bara det!? :)


Den vackra bakugnen..


Barnen lyssnar & lär!

& de var såååå skojj!!!

& DUKTIGA var dem båda två!!


Dags för avsmakning... *mums*


F som i Felicia
T som i Tindra :))

Tindra kan intyga att smörgåsen T smakade underbart! :)

Sen tror jag de barkade litte för mamman & Flisan, hahahaaa..

ja ganska mkt barkade det..

tyyyyp!!?

Men de blev en hel del bröd..

Även en "tunnbrödsanka" by Felicia

Ner med dem i påsen &

rusa hem överlyckliga & bjuda pappa & lillebror!
Måste bara titta ordentliga över vägen först... (ååh va tid de tar)

NU!!


En helt underbar dag tillsammans med flickorna + Kicki, ååh jag vill meeeera, tror ja måste boka upp stugan en helg till, men vart ska ja förvara brödet?? Kanske man får ta upp ngn beställning?

/Mallan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejje tjejen. mmm samma här.. vågen står still. fläsket sitter fast hahaha. man mår skit!! Alltså vi har ju fettförbrännande på proteinkungen. MEN ingenting funkar om maninte sköter kosten ändå.. min åsikt!



Men om du brukar ta morron promenader..Så kan jag säga va jag brukar göra. Jag tar alltid en proteindrink och en koffeintablett innan promenad.. ökar förbränningen!

Men vill du verkligen testa förbrännings tabletter så har rapid cuts hardcore fått bästa test resultat. o vill du beställa säg bara till mig.. men jag tycker du ska försöka med kost och kaffe först..



Hahah nu fick du ett brev. Jag själv kan inte äta några som helst såna där tabletter för min kropp är så jävla känslig. Innan vi blev del ägare i proteinkungen så köpte vi alltid wnt o jag har testat diet fuel o liknande. men jag mår alltid illa o blir typ sjuk av sånt.. jag är klen. hehe.. kram på dig

2009-09-09 @ 20:30:08
URL: http://www.nynnyn.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0