Ja så va ja här igen, iaf en snabbis!

Känns som om de e mkt i livet just nu, med skola o en massa tider o scheman att hålla hit o dit.. Men de blir bra! Snart stundar ju min 30 års fest oxå, kommer bli såå himla skojj & i stort sett alla på inbjudningslistan både ville & kunde komma, me like!

Förra veckan fick jag världens bästa telefonsamtal från bästa grannen -Kicki!!! Hon sa att hon tyckte hon såg vår ena bortsprungna kissebebis i diket jagandes en råtta, jätte mager, lite rädd men nyfiken..
Jag hörde hur hon jamade i bakgrunden, -men snälla Kicki ta hem henne hit om du bara får fast henne!! Är de inte min lilltjejj så får vi väl skjutsa hem henne..!

Nu hör till saken att denna lilla bebistjejj faktiskt varit borta sedan början/mitten av JULI, fatta 2 hela månader!!! & jag har sökt, ropat, lockat, promenerat överallt o letat henne o hennes syster sedan dem försvann, men allteftersom tiden gått har ja börjat ge upp om att överhuvudtaget hitta dem, iaf inte levandes..

Men de var hon!!!!!!!!!!!!!!!! Jämförde henne med hennes andra kullsyster som inte varit borta o hon var bara hälften så stor.. Snövit här hemma väger lite drygt 2kg, medan denna grå bara vägde prick 1kg... :((
Hon kastade sig såklart över matskålen, så den fick jag gömma o ge henne mild mat mot magen o ofta.. Nú har hon varit hos oss i 1 vecka o man börjar känna igen henne, fast hon är faktiskt ännu mysigare nu, hon goar o sover o vill inte så gärna vara ensam, ligger gärna i mitt knä eller under min armhåla när vi ska sova, o inte mig emot -de e ju så mysigt!!

Här kommer lite kort från dagen hon kom hem igen..


Mys hemma med syster, varmt o skönt...

I helgen fick Magnus sin sovmorgon, men när klockan passerat 9.30 tyckte ja de va dags kliva upp, så ja hade bakat med barnen, & gjort en massa go-mackor med hjärtekorv, har ni sett att hjärtekorven finna att köpa i charken på coop!? ;))

Ett superhärligt varmt väder har vi haft här idag, rena sommarvärmen!! :-o de var bara fram med linnet o knickers i e.m, faan så nice!
En massa matte har ja hunnit plugga idag, först lektion mellan 8.10-11.30 sen satt jag kvar till kl 13, då var de dags för lunch o håltimme så ja hann hem, kasta i mig lite lunch o ta en snabb powerwalk med hunden 1h, ojojj så härligt!! Imorron hoppas ja hinna gå en ännu längre sväng, för nu jävlar ska mallans sista kg bort, va tusan ska de va så muttot svårt för???

Försökte uppdatera lite på min sida på gi vikt-koll, men de lagga så mkt så ja får ta de en annan dag! :) kanske lite ny inspiration o nya recept kan hjälpa mig på traven??

Nu dags att sussa, en sista bild på gosihjärtat från i e.m när vi bakade tårta hemma i sandlådan!

Natti! /Mallan


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken tur ni hade, att lillkissen kommit hem! / Lina

2009-09-16 @ 09:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0