Hundutställning!!

Lördag morron ringde väckaren kl 06.00 men ja hade full av förväntningar redan vaknat innan den ringde!! Glad i hågen hoppade jag upp och kokade kaffe, frukost i magen o en fika korg, såå mys, idag skulle jag o mitt lilla hjärta entra utställningsringen för första gången tillsammans! :)

Drog med oss en polare med, en släkting till Aslan vid namn Zimba, ca 2 månader äldre.. Vi hade låtit dem träffast kvällen innan så de inte skulle bli nå slaggis i bilen på väg till Jokkmokk, men inte de, dem fann varandra direkt!

Som sagt jag drog iväg tidigt på morron, så ja kastar väl in lite kort från dagen, han var helt otroligt duktig inne ni ringen (Uppfödaren Lollo visade upp honom då ja kände mig så ringrostig) och gjorde precis som de vuxna hundarna, kritiken på honom var oxå MKT bra, så han fick ett 1:a pris i sin klass, tyvärr den enda hanvalpen, men han fick även ett HP och därmed vidare till finalen o BIR & BIM, där blev han tyvärr utklassad av sin släkting Zimba som tog segern som BIM och en liten fin blue merle tik fick BIR, jag är verkligen kanonnöjd! Detta kommer vi satsa stenhårt på!!

Snyggingarna, kan ni se vem som e vem??

Mitt vackerhjärta <3

Me myself and I var ju oxå med!

Hur kul var de å sitta i en bur o vänta då...??

Tjohejj nu kör vi så de ryker!



Fin kille med sin första rosett... den första i samlingen, kom ihåg de!!? =)


Nu ska jag i säng, har precis lagt in alla kort från kameran i datan, så ngn gång under denna vecka ska jag uppdatera med en massa härliga bilder från Stockholm!! =)

Natti... /Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0