Less kylan nu...

Ja jag är faktiskt riktigt jävla less den nu, ursäkta mina väl valda ord, men hallå!! Hur kul är det att sysselsätta lite smått överbusiga barn hela dagarna mån-sön i denna kyla..? Eller klart de e kul, men påfrestande o fantasin för roliga saker börjar numera tryta.. :/

Idag googlade jag "receptet" på trolldeg, fixade en sån o sen satte jag o flickorna igång med vår kreativa sida :D Riktigt kul var det!!! Man minns ju själv när man fixade o trixade en massa sånt när man var liten, gjorde mat o dyl till barbiesarna o dockorna, sen målade man dem o donade.. Frågade flickorna vad dem ville göra, så vi har gjort grejjer att fästa magneter på o ha på kylskåpet o som sagt mat/fika till dockorna i huset..
Milton var inte riktigt lika impad, han ville hellre pilla på mammas dekorationer på bordet, skruttunge! ;)


Tindra tyckte det var roligast att göra snögubbar & en massa hår! =))



Flisan pysslade en hel del hon med...

Asså va gör ni egentligen...??



Sen plockade vi fram Felicias egen kokbok o tillagade jättegoda köttbullefrallor!

Gjorde egna köttbullar som jag fyllde bullarna med + fetaost & tomatpuré, det vanliga vita mjölet bytte jag ut mot dinkelmjöl både fullkorn & siktat, och som barnen åt!! 12st stora goda bullar blev det.. detta blir en favorit och Felicia ville gärna ha dem med vid friluftsdagar som närmar sig.. kul!


Få se vad för trevligt som väntar en måndag som imorron då, eller hela kommande vecka...??

Nu dags att krypa ner med tjejjerna i sängen, myys!
Natti! /Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0