Dagar som gått....

Onsdag: Nu varnas det för storm och oväder ute så jag o barnen höll oss hemma o inomhus.. Hmm vad göra med barn som kanske e lite smått less att vara inom husets 200m2 o endast inomhus??? Jo, vi tejpade fast 2 tapetvåder på köksbordet, sen målade vi med vattenfärger, o herregud så kul de var!! Till slut hade Milton 2 penslar, hihi!







Torsdag: Då äntligen traktorgubben kom till byn så satte sig jag o barnen oss i bilen för att åka till mormor som oxå var ledig för dagen, så även hundarna in i bilen o så åkte vi iväg! =)



Härligt att komma oss från hemmet ett tag, o jag tror de var julafton då vi var hemma hos mormor o Janne sist, ojojj.. -12 var det när vi åkte hemifrån, och när vi kom till mormor var det -16 hos henne, så ngn utevistelse blev de då rakt inte då det var isande kalla vindar där, fi faan va jag hatar januari månad!!!!! Fryser det gör jag dessutom jämt, och jag tänkte att nu ska jag minsann klä på mig en massa kläder, men nog frös jag hos mormor iaf, på med en fleecejacka o sköna myssockor + en fleecefilt så blev jag varm hela vägen in i märgen.. En jätte mysig dag fick vi tillsammans med mormor, och det ska minsann inte bli lika länge tills nästa gång, de lovar vi!



Fredag kväll slog vi på stort och åkte o hälsade på Hanna, Isak, Carnelia o Manne, de hade typ hunnit renovera i stort sett hela huset, eller jaja, bygga ut till dubbelt så stort iaf sedan vi var där sist!!? Flitiga vi varit på besöka dem, eller nå??

Lördag: Började denna dag med en låång sovmorron hela familjen, vaknade strax efter kl 09! Men de e klart, som vi nattsuddade hos dem igår, vi var nog inte hemma förrän runt 22-30, tur barnen sovit en lååång skön e.m lur sent igår.. =)

Idag har självaste farfarn till barnen varit här, hämtat nå grejjer som han o mannen i huset beställt, så barnen käkade nalle-plättar o de vuxna grillad lax, potatis, broccoli och romsås, mmm MKT gott!

E dem inte för söta??


Lördag: Idag ställde jag mig aldrig på vågen på morron, testade torsdag morron o då visade den -2hg, de e helt fel vecka så jag uppdaterar nästa lördag istället! =) Maten, motionen o alla vattenglasen e skötta exemplariskt, så idag trycker jag en massa godis o andra onyttigheter, så de så!!

My secret is coming soon happy people, om 19 dagar smäller de!!!!!!

Bye bye! /Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0