En dag i hundens tecken..

Imorse kl 8.20 drog jag o Aslan till gammelmatte, alias Lollo Uppfödaren för lite hundsnack, kaffesurr o fotografering.. Sen hanns det även med en promenad för koppelträning på våra två små odågor Aslan o Nala samt miljöträning.. Gick öven en hängbro med kedjor, och första vägen över var väl sisådär, ganska läskigt för bäbisarna (som vi hela tiden kallar dem) hihi.. Men på vägen tillbaka gick Aslan t.om FÖRE mig!!?

När vi fotat, prommat o druckit ett x antal kaffekoppar drog vi till Gunilla i Hortlax och inhandlade lite förnödenheter till lillhjärtat mitt, herregud vi ska ju på utställning, och mina bli-fin-i-pälsen grejjer e sedan länge bortslarvade av både mamman och barnen i huset..

Så det blev en tygbur i strl XXL, lillen kommer ju bli en stooor man! :) Schampoo, leksak, foder + fodertunna, förtunningssax, godis, koppel, kam, borste och nummerlappshållare till mamman! Bäbisarna fick följa in i shopen så de fick sig lite godis och sen la sig Aslan av pur utmattning invid fodersäckarna och somnade, för vila blev det inte så mkt av under de timmar vi var hos Lollo!

Bildbevis på att tjurtrollen nu KAN gå i koppel...

Sen att de e lika som bär behöver ja kanske inte ens säga??

T R Ö T T :)

Tony (Lollo´s sambo) fixade lite med kortet...
VACKERBARN!!!



Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Men gud så söööta! Han ha ju vuxit så sen vi sågs:)Roligt med utställning han kommer ju charma alla:)

HA DE BÄST/ kram tessan

2010-01-13 @ 11:09:58
Postat av: johanna

Himlar vad söt han är :) Jag skulle också behöva en hund som inte är ute och går med en, utan att man är ute och går med den, dvs koppelträning, men mitt älskade barn har inte tid med sånt, han har liiite för mycke spring i benen oftast :P

2010-01-16 @ 04:37:39
URL: http://johannaastenvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0