LCHF

Så var matkontrollerandet igång igen.. & som den ihärdiga GI freaken ja varit i alla år så beslutade ja mig för att köra enligt GI samt LCHF nu..
Eller de e både jag o mannen som ska köra, hehe, blir intressant samt pepp att motiveras tillsammans & kanske OM de händer, hjälpa varandra från något "felmatsval"

När ja räknat kcal tyckte jag det tog lite mkt från min tid, samt svårt tänka efter vad ja/mannen/barnen vill äta, skit samma.. iaf JAG  vet hur bra jag mår när jag äter LCHF & hur mätt jag är, då e alla nöjda & glada, för mamman i den här familjen e ingen lek när suget/hungern smyger på ;D

Så dagens matintag ser ut som så i skrivande stund:

Frullen blev en skål filmjölk med pumpakärnor, nötter, ingefära & kanel
Mellanmålet 4 skivor skinka + 2 skivor 22% ost
Lunchen tänkte ja käka grillad lax, keso, rom, 1 kokt ägg & sallad
Middag blir kycklinggryta med grädde & annat gott kollijox + sallad
Kvällsfikat blev fil, keso, lite os äppelmos, ingefära & kanel

Tänkte mig som så, käka sånt man får, dricka vatten, köra igång igen på gymmet efter denna förkylning, INGA frukter, bröd eller andra kolhydrater de första 2 veckorna, sen ska ja ställa mig på vågen & hoppas på fin fina resultat, ja oxå på måttbandet, ja ska verkligen försöka att inte bli så styrd efter vågens siffror, inte nu när ja e stenhård på gymmet... ;)

Så nu vet ni det kära läsare, en tummen upp eller ner kanske passar??!

Hare gött!! /Mallan

Kommentarer
Postat av: Lotta

Träning imårrn kväll då! Jag smsar dig imårrn under dagen. Sen så får du den stora äran att jobba med mig på onsdag! =)

2010-11-15 @ 22:30:51
URL: http://gretaturbo.blogg.se/
Postat av: Lotta

Och du, gå in på http://mihi.se Där finns örngotten jag hade i bloggen för ett tag sen. Svindyra är dom. Jag tog bilder från google bara, så jag äger inget själv...

2010-11-15 @ 22:31:33
URL: http://gretaturbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0