Fredag, how sweet!!

Började morgonen med att försöka få ett urinprov från Aslan, ja men eller hur, hur lätt e de att sticka in en burk under hundens mage utan att han avbryter kissandet och snusar om de finns ngt gott däri??! Var tvungen avbryta o göra mig klar för jobbet, Mange fick fortsätta, haha!! ;)

Aslan e inte riktigt ok, han små snorar lite, inte alls färgat eller så (Lollo, ta de nu lugnt! :) ) men inte riktigt samma GO i han, ligger ner, vandrar ofta..
Så ja ringde veterinären igår, jag vill han ska titta på han samt lyssna så det inte är ngt i lungorna?
Han hostar o ibland kommer vitt skum/slem upp och sen kollade jag temp igår, 39! Kollade halsen, syns inget rött. Men de e inge kul!! :´-(
Och minsann jobbar ja inte som ett psyk just dessa dagar, faan å!! Min älskade prins-hund ;)) Men idag kl 15 ska vi alltså dit, hon ville ha urinprov (dock misslyckades vi ju där, joo, även Mange) sen ska hon ta blodprover osv med...

Drömde om detta inatt, att han va jättesjuk och behövde mediciner, inte orkade ngt, de gjorde så ont så jag var lite ledsen i ögat när klockan ringde, usch han e ju mitt allt.. Underbara hund!! (Klart mina barn oxå är mitt allt), men liksom han kommer nästan på samma plats, vi e gjorda för varandra så e de bara!, har aldrig haft sånt samspel med ngn annan av mina hundar, ej heller kännt mig så beroende av varandra.. tänk när han blir gammal o grå.. :(

Älsklingar..


Jobbar o står i idag, hittade lite roliga recept så lingonrutor e nu nybakta på avdelningen! Få se om ja unnar mig en bit, fredag o allt o nybakt, vem faan kan motstå egentligen???
Eller så slänger ja ihop en chokladpudding a la Gi när ja kommer hem som kan avnjutas till fredagsmyset, återstår att se om ja tränar ikväll oxå, beror helt på om ja tar den där lingonrutan eller ej..

Kika lite bloggar innan rasten e slut.. Lev & må! PÖZZ Mallan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0