Torsdag Äntligen!!!!!

För nu e mannen hemma & har semester i 3 hela veckor, underbart!!!!

Vägde mig på morron, - ytterligare 2hg, kanonbra, känner mig ganska nöjd.. Dagens matintag har bestått av 3st shakes samt 2 kokta ägg & 3 skivor gravad lax till lunch, mkt gott & ja blev faktiskt MÄTT!?
Det blev eftermiddag o gjorde inte lactulosen susen, hähä!! Men ja slutar med beskrivningen där... *ler* Men kan väl säga som så, dum & dummare, toalettscenen...haha!!

Jag o barnen lekte ute på morron, Milton kikade på gräsmattan, smakade på ngn liten blomma, o sen när ja kom med vagnen blev han överförtjust!! Så vi tog en liten promenad, på gården, slängde lite sopor o sen knatade vi över till Kicki, spelade lite sommarspel på gården, drack kaffe i vackra lusthuset o sen var det dags gå hem & göra lunch.. Barnen beställde plättar, sagt o gjort, Milton fick lax o potatis o grösaker, en favvo! Sen somnade han i sin säng & jag o Tindra slumrade oxå tydligen till 1½h i soffan, Flisan låg skavföttes med mig o såg film.. Va ska man annars göra en sån här kallt, grå & regnig dag?

Pappa & arbetskompisen kom hem, käkade middag o nu e mannen ute o fixar nå nya plåtar på taket, blir så vackert så! :)

Lite bilder kan ja väl kasta in med..
En liten klagskämpe vilar ut hemma i soffan, ja dessa hanar, att hålla på & mäta sig mot varandra..?

Uäää, Flisan hittade ett ben ute på gården, kan de vara så att vi har "en hund begraven"..?

En liten tuffing som har börjat släppa av nu, men ibland kan de va bra ta stöd mot trappen..

Skrutthunden va oxå med på utelek..

Min fina klinkerplatta ja tänkte dekorera rabatterna med, men Tindra tyckte de va kul stampa på den, jaa kanske en charm med det oxå??

Hmm, va e de här, ngt gott?

Nja kanske inte alls spec dumt, -hej mamma!

Bakning pågår...


Blev en tårta!


Nu ska ja lägga tjejjerna, som verkligen vet hur de är att vara vaken på kvällarna o grisa o sova länge om morgnarna när de e sommarlov!! Tur de e mååååånga veckor kvar innan de e dags för väckarklockan att ringa tidigt igen..

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0