Dagen idag..

Har varit en mkt bra dag, jag o barnen har ju börjat ställa väckaren nu så vi får lite rutiner i dagen, iaf så dagen kan gå smidigt fram..
KL 7 vaknar vi o går ner för frulle o välling o dyl, kl 9 e vi på dagge, o Tindra har vila/sova max 30 min varje dag, sen får hon alltså INTE somna när vi e hemma...!! Det är lugnt de dagar hon sovit på dagge, men de hade hon inte gjort denna dag =/ KL 17.45 började hon slumra så jag retades o killa på henne, sen fråga ja om hon ville bada & duscha -överlycklig tjejj o vaken!! hihi..

Sagt o gjort, hon badar fram till kl 18.30, så vi går ner, tar på pyjamasarna, välling i magen o gör oss klara för sängen kl 19, läser 3 böcker o kliar ryggen... kanonhärligt, snart kommer min egentid!!!

ACK SÅ JÄVLA FEL JA KOM ATT HA!!!!!!! *Suck*

Lillebror han busar fortfarande o suger på sina tår, storasyster SKRIKER hur mkt mer hon vill bli kliad på ryggen, nu skriker en rädd lillebror oxå, lugnar o tröstar, försöker få Tindra tyst., men lönlöst, hon blir bara värre då hon märker att ja menar allvar o verkligen -nu är det natt, nu SKA vi sova....... Sånna här kvällar HATAR jag att vara ensam hemma =(((

Lägger över lillebror i spjälsängen som ja gjort i ordning (han har ju fram tills nu haft en vagga/liten spjälsäng) men nu har jag bäddat färdigt i spjälsängen, som förövrigt jag o mina syskon o alla mina barn legat i... =)
Monterar fast den spelande o snurrande mobilen på. Fan slut batterier, måste leta skruvmejsel en jävla massa tid, lillebror börjar hysteriskt gråta, hmm, ngn storasyster som pillar kanske...? *suck*
Upp med stora skruvdragaren (de enda ja hitta) o så ner efter ett par andra batterier än dem ja tog upp o trodde det va..

KL 20.30 går jag upp en sista gång då jag hör lilleman tappat nappen, Tindra hon sover, med fötterna på kudden..

Kanske övertrötta barn e den enda slutsatsen ja kan dra...?

Nu har jag sett bönderna välja sina kärlekar, o nu ska ja se när en man e gravid.. Eller möjligen kvinna, eller va nu han/hon egentligen är!?!


Morgonen började ganska bra o hela e.m, men sen blev kvällen som den blev, jaja, tur man älskar dem lika mkt iaf!!

Tindras dagge hade maskerad idag, o dem skulle gå upp till skolbarnen o sjunga för dem. Typ julsånger osv.. Men eftersom det finna olika religioner osv lite häröverallt som inte tillåter lucia o sånt, så gjorde dem på detta sätt, jätte fint av personalen tycker jag! En eloge till dem! =)

Tindra ville vara Pippi Långstrump, även Herr Nilsson skulle med, han stoppades ner i fickan på magen..



Sen på e.m kom Ida o pojkarna förbi!! KUL!! Vi surrade o gjorde lite bus o fika en massa gott julfika, tack för stunden, alltid lika kul att ses med er!!

Harry var en fin tomte...


& sen när det var dags för middag, mamman stekte bara hamburgare med lite lyx av friscobröd, men ja åt bara ½ så inte alltför syndigt, haha..
Tindra åt litegrann, men sen lekte hon SKOTER med de sista, då tyckte ja det var nog... Men ganska sött iaf!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår vad du menar med kvällen... Jag hatar att vara ensam då jag ska lägga barnen. Leo blir lite störd av att Lova busar i sängen då han ska sova ;-)! Blir imponerad över rutinerna ni verkar ha. Leo har ganska bra rutiner men inte Lova. Ja, ja... någon gång löser det sig nog!

2008-12-18 @ 09:53:58
URL: http://minimonsterochlitetill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0