AJAJJ!!

Ja som ja kanske har pratat med mina närmsta vänner om så visade det ju sig att jag hade cellförändringar på livmodertappen då proverna togs på min efterkontroll.... =(
Har haft detta en gång tidigare, för ca 3 år sedan, så visst känns det lite underligt där i maggropen, o en tanke om de e ngt ??
Ja iaf så ringde dem i sommar  o sa att jag inom 2 månader skulle höra av mig för en tid till kontroll igen, fast nu på Piteå Lasarett. Så jag gjorde, o ändå en väntetid på 1månad, nu var dagen D här =((

Kom in till gyn mottagningen för eventuella biopsi prover.. Det hade nämligen sagts -ja det är det mesta dem kommer att göramed dig, men troligtvis vill Dr endast titta hur det ser ut o sen kommer du få åka hem, de var ju jag inne på, men ack så fel jag kom att ha..

KL 09.00 var jag på plats, o Dr såg direkt att detta måste åtgärdas, jag ser förändringar så delar av din livmodertapp kommer vi ta bort nu på en gång.... Hjälp!! Narkos eller vad?! Nej med lokalbedövning..

Detta är verkligen de värsta jag varit med om, nu får jag panik, vafan har jag ingen med mig för, ja vill inte göra detta ensam!! Dr är verkligen jätte gullig o försiktig, sätter emlakräm på o sen får jag minst 4 st bedövningssprutor, o de känns!! *så jävla ont*
Sen börjar de koppla in en massa slangar, o bränner, tar bitar o allt känns hela hela tiden o det säger jag, hon tror att en av bedövningssprutorna tagit illa, men ja säger bara fortsätt, för inte fan vill ja har ngn fler spruta, ja men gissa hur fet kanylen va på dem?? Usch usch usch...
Får en enorm hjärtklappning av dessa o huvudet dunkar, det bränner om kinderna o mina ögon blir trötta o tunga, sluddrar jag?!? Känns som att ja försvinner då o då.. =( Nu kommer en massa känslor, jag vill gråta o bli ledsen, vafan måste ja fått sånt här för????? Det hela tar ca 35 min o sen är det klart, känns riktigt skönt få kliva upp, men lite groggy känner jag mig....

Nu väntar jag bara på provsvaren o håller så många tummar o tår man kan i denna familjen att det inte ska bli ngn fler gång eller att proverna inte visar ngt illa =(
Så med rekommendationen att ta det lugnt ett par dagar ska jag, o kommer jag måsta göra om detta ngn fler gång i mitt liv ska det ske under narkos, jag kommer ALDRIG mer gå igenom detta igen!!!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Lina

Men lilla du, jag tänkte på dej i morse & undrade för mig själv att jag inte frågade igår om du ville att jag skulle följa dej. Du vet att du kan fråga, jag ställer ju upp bara jag kan. Det vet du väl? Ha det så bra & så håller vi alla fingrar & tår även här! / Kram på dej

2008-11-20 @ 15:49:04
Postat av: Malin!!

Lina: klart jag vet jag kan fråga, men eftersom ja var tvungen åka redan kl 8 denna morgon kanske inte Wilma hunnit på dagis..?, o kändes inte som läge att ha henne med kanske du förstår..

Men nu är det över o det känns bara det som om jag vunnit en miljon, tack för tummarna! KRAM!!

2008-11-20 @ 15:51:37
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Maggan

OMG!

Hejsan

Ankis kompis Maggan här...

Brukar tassa omkring nån gång nu och då, utan att lämna spår efter mig.

Den här gången måste jag ta mig i kragen och göra det.



Jag håller alla tummar och tår för dig.



Inte alls kul :(

Till att börja med vad saken gäller, och sedan att bedövningen inte tagit som den ska.

Fick MA i v17 för några år sedan.

Den gynläkaren försökte att skrapa ut kotte utan bedövning direkt på akutens gynrum. Gick det.

Nae, inte alls...



Jag håller tummarna för dig att provsvaren visar att det inte är något att oroa sig för, och att det inte behöver göras mer.

Kommer att följa bloggen...



Ha det bra och sköt om varandra.

//

M

2008-11-20 @ 22:32:00
URL: http://optimistkonsulten.blogspot.com
Postat av: Malin H... (därborta i Boden)

Hej Malin!

Var in på Linas blogg och såg länken till din...Nyfiken som man då är så smög jag in här..

Men du, vilken jobbig upplevelse! Håller tummarna för dig här oxå! Åsså att det löser sig till det bästa för dig. //Malin

2008-11-23 @ 19:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0