LUSSEFIKA!!

Efter jag o barnen ätit middag så funderade vi ett tag på vad vi skulle hitta på för något kul innan Bolibompa o läggdags
-baka lussekatter!!? =)
Hey, självklart!!

Och NEEj de e inga värsta super duper GI bullar, nej nej nej, här e det vitt socker o en massa ljus sirap, haha! E ju bara jul en gång/år!

Så här e dem! Flisan e en baddare på göra lika som mamma, Tindra hon snurra o rulla o platta till o sen beströddes hennes med en sisådär 382st russin/lussebulle, haha! =D

Barnen väntade lyriskt o ville provsmaka dem, o dem va fantastiskt goda! Ja smakade INGET av degen, o inte heller en enda bulle, bara ett liiitet hörn av Flisans, o jaa, -dem blev bra!

Moffen ringde o när han fick höra vad vi pysslade med besde han sig en påse,

-snälla, du kan väl spara en påse med katter till mig?
-jaa kanske de?
-kanske de??
-ja om du är snäll!!
            MOAHAHAHAHAHA!!

Här e iaf Tindra gummans...... Undra om hon ska bli konditor??


o så storbrudarnas......


MMMMmm, det doftade förföriskt gott då ja kom in nu efter en tripp på åkern bakom huset för att kvällspinka me vovven...
Men NEJ ja ska ingen ha, endast en på söndag, Första Advent...

Nu e de sängdags, upp tidigt med stortjejjen till skolan o  sen är det 2 lediga barn här hemma, de brukar kännas i kroppen o knoppen under e.m.. =D


Kommentarer
Postat av: Emma

Har ni också bakat idag! Jag med! Men jag har då minsann fikat både en lussekatt och en myrstack ikväll! Hur gott som helst! :) Nu ska jag natta och får sova ut imorgon hyfsat för jag behövde inte fara till dogge, det hade blivit förhinder för han...skönt. Kram

2008-11-26 @ 22:24:00
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0