what a day!?

Jaa denna dagen går nog till historien kan ja säga....

Allt började väl egentligen redan igår kväll med att ja kikade lite på kattan här hemma, vi ska ju snart ha kissebarn, så ja brukar kika till henne "därbak" för att se om ngt e på G eller om ja kan släppa ut henne.. E ju dörädd hon ska komma på sig att gå ut o föda sina små kidz... =O

O vad ser jag -joo en vit, bred o platt MASK kika ut, i strl jaaa ca 1½cm... o sen kila in!! (Nu vill Malin S P Y !!)

Allvarligt Magnus, ja döööör!! Han skrattar o säger -jaa o henne ligger du o snusar o sover med, o de e sant, hon sover faktiskt på min KUDDE! Uäää *äckelpäckel*

Jag RUSAR upp i sovrummen, byter i alla sängar, städar o fejjar o klockan är 23.00! Bäddar rent o nu är alla dörrar stängda o kattan e avmaskad........ Lugnet börjar infinna sig...... =)))

Sen stiger vi upp på morron o de e en vanlig dag här hemma, åker på dagis, där det är +3 grader i skolans lokaler o +7 på dagis!! Faan ja tar hem henne, inte ska hon va på dagge o frysa idag e min första tanke.. (det var pelletspannan som stannat under helgen, o inte första ggn) *suck*
Men dem va inne i matsalen på f.m så de behövde inte frysa...

Sen när jag går ut med en väldigt irriterade o övertrött lillebror för att åka o hämta hem storasyster så............... startar inte bilen, den e helt D Ö D!!! Ja hade glömt lyset på. ÅÅÅÅÅÅÅÅHH!!!!! Ilska ilska I L S K A !! Första & sista ggn detta hänt!!

Å va händer då man som oss bor på landet...? JO, då man vänder sig om hittar man inte ett LIV, inte en käft e hemma o barnet ska hämtas om 10 minuter!!
Springer in till de 2 grannarna vi har, ingen hemma...... Rusar in o ringer, YES Bosse svarar o kommer.. Nu visar det sig att han e kass på bilar, ja enligt han själv, o undrar om ja har kablar.. Ja dem hade ja hittat o klämt fast, svart o rött, jepp jepp, ja ÄGDE han i detta! Vi laddar ett tag o han måste varva sin bil under tiden, så tomt va mitt batteri..

Till slut startar den o ja kör utan lyse till dagge, o jävlarns va många som tuta, vinka o blinka till mig, -fan, man kände sig juh som en kändis! Eller en jävligt blond brud som inget fatta???
Haha, men ja bet ihop för nog ska ni tro mina horn kom upp i pannan, hur kul e de möta ngn som flashar med extralysena hela tiden, o ja sa högt, ja men här kör vi utan lyse & spar på strömmen till bättre tider!!

Lev o må, tjo hejj!! /Mallan



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en tuff brud du Malin! Och underbar! Kram o hälsa familjen...

2008-11-17 @ 22:30:00
Postat av: annacarin

Hej, vad kul att du skrev!:) haha ja men det är så grymt kul när alla plockar fram sina gamla favvoplagg, ni bara Måste styra upp något sånt! har man lite tid att planera så kan man allt få ihop en riktigt fin outfit;) lät för övrigt som en riktigt seg dag du haft. även att jag Dog när jag läste om katten, haha. ha det fint!

2008-11-17 @ 22:34:23
URL: http://annacarinz.blogspot.com
Postat av: Syster

Hej svejs! Vilken dag!! haha jag kan verkligen se dig framför mig irra runt i försök om hjälp med bilen! Men huvva huvva inte kan dom väl ha haft så många barn på dagis igår?! Det var ju inte lite kallt heller...men jag dör!! missan då! fy och usch vad äckligt, jag ska aldrig mer ta i kattan! haha himla katthåååret...nä jag måste verligen försöka tänka på annat för jag kan inte sluta hurvas! :) haha lät faktiskt till och med som att det var rent synd om dig igår, hoppas denna dagen varit bättre! kram till dig och barnen som är hemma, jag ska fortsätta jobba på min deg! :)

2008-11-18 @ 19:59:58
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0