Onsdag..

Idag lämnade ja lilleman på dagge strax efter kl 08, sen åkte jag iväg o hälsade på Katja & lille Max, killen som blir 1 månad nu den 17:e gud va tiden gått fort... & han doftade preciiiiiis så gott som jag mindes, o sket lite i Mallans famn oxå, lite gaser var det oxå minsann... Va mysigt de är med bebismys..

Sen tillbaka till dagge strax före 11, vi skulle ju äta lunch, & som vi åt, både mamman & Milton, potatis, fisk o grönsaker, Milton han mumsade av alltidhop, & sen när han var mätt fick han äta lite med fingrarna det lilla som va kvar på tallriken & med sin lilla sked, snyggungen min!!!
Imorron är det färdiginskolat för honom, så nu ska han vara mån-fre 8-11, blir lite stressigt hinna med då man bor 1,5 mil utanför men men, ja får drälla omkring på samhället, åka förbi o snusa lite på Max, & handla osv.. Sen hoppas jag ju självklart att jag har ett jobb oxå snart, så man får lite vanlig vardag & med det en stadigare inkomst, mkt välkommet så här efter 3 år med fp..

När vi hämtat Tindra kl 13 sov Milton i sin säng uppe & jag & Tindra kurade ihop oss framför Dora utforskaren på TV -& somnade! :) Hu så härligt!! Snarkade på ca 30 min ca.. En trött tjejj som ville sova mera, men då frågade jag om hon ville åka till moffa?? Nu studsade tjejjen upp, vi käkade mellis, packade lite middagsmat & drog till moffen glada i hågen!!

Jo just de, lite grååååse måste ja ju oxå berätta, hmmmmm... HAHA

När ja vaknade bredvid Tindra (hade faktiskt ställt väckaren o utifall vi skulle somna & inte sova för länge så man inte tar sig i säng i tid ikväll) tyckte jag att ja hörde Milton vara vaken?
Låg & lyssnade & efter några minuter hör jag att han börjar gråta så ja går upp, & möts av -en nakenfis!!
Hmm, & det luktar skit! Jajjemän lillprinsen har bajjat, tagit av sig blöjjan & lekt lite med surprisen, :(((
Upp med barnet, ner & tvätta, på med ny blöjja & rena kläder, ge mellanmål.. Väcka andra barnet, som INTE tycker de e dags vakna ännu! Upp i tvättstugan & tvätta tvätta tvätta... haha, tur man älskar dem!?

Åkte iaf iväg till moffen mellan tvättmaskinen gick, tog med lite korv, en bit rökt skinka, pastagrädde, fullkornspasta samt grönsaker.. Kokade ihop en skink & korvsås samt pastan & till det lite grönsaker, mumma gott var det!
Moffen hade redan hunnit äta efter jobbet vid halv 2 men min mat doftade så gott så de slank ner en portion till! Sen kanske det hade med att göra att han slapp äta middag själv idag..? Det blev en mkt lyckad e.m, med snälla barn som lekte ute på altanen & på gräset medan jag o pappa drack en espresso!

Grannkatten Ulla kikade oxå förbi ett tag, både jag & Tindra blev förälskade.. Såå söt!!

Moffen & Tindra tränar tummetott ramsan..

& även på hennes små smutsiga fötter av barfotaspring ute! Kolla in mormors gamla glajjer som hon hittade i en låda!

Så när vi kom hem tog hon kattungen "Lakrits" i en back & lekte båt! :)


Dagens matintag:

Frulle: 1 glas mjölk & flerkornsmacka med smör, salami & gurka, 1 kopp kaffe
Mellis: 1 liten bit daimkaka hos Katja, kaffe
Lunch: fisk & potatis på dagge + grönsaker
Mellis: 1 äpple
Middag: korv & skinksås, fullkornspasta & grönsaker

Övrigt: 1 kopp kaffe + 3st småskorpor hos moffen.. Dåligt med steg på räknaren idag då ja suttit så mkt stilla, sovit med Tindra & sen slöjdat ikväll, just i skrivande stund står den på dryga 7 000 steg inte bra, ska ta igen de då mannen e hemma igen imorron & jag kan ta en fettprommis när jag vill, me like!

Nu ska ja ut & flytta vattenspridaren igen, vår gräsmatta har ju börjat komma upp nu, så ja måste ju vårda den med varm hand.. So long!! /Malin


Kommentarer
Postat av: Veronica

denna blogg kanske intreserar dig!?! Tänka på att det är livet... att leva sunt, det är inte kilorna som gör det utan kännslan i kroppen ;) var snäll mot dig själv du kan ändå uppnå ditt mål. Kram

http://levmedhalsa.blogg.se

2009-06-11 @ 12:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0