Fortfarande inte pigg... =(

Nej jag är faktiskt inte det, ringde vårdcentralen på hemkommun o dem skulle ringa tillbaka kl 16.00, så dem gjorde, eftersom dem såklart ville titta på mig då mitt BT på morron visade 127/92 (testade i kuren på VC) men jag kunde inte komma på en gång, var ju tvungen fixa hund-barn o eldvakt, så skickade dem mig vidare till Piteå lasarett på akuten, eftersom detta enligt min husläkare o sköterska inte var något att leka med..

Det går som inte beskriva min huvudvärk annat än att det är en stark smärta i pannan o som en värmande smärta bakom ögonen o spec höger öga.. Illamående av att min syn känns lite gungande o smått dimmig.. =(

Jag kom in på akuten, fick ett rum direkt o dem kollade mitt BT efter vila, som visade 130/97, dvs de blir bara högre o högre trots att ja knappt är uppe ngt..? Hmmmm...?
Pratade med överläkaren som tyckte ja skulle läggas in, men hallå, ja har fortfarande ingen som har en nyckel in i mitt hus, så jag förhandlade mig till att de kan ringa mig imorron om vilken tid ja ska befinna mig där, då kan ja ha allt detta fixat??
Så idag ringer dem mig på morron IGEN o säger att efter ha pratat med neurologen vill dem gärna avvakta tills mitt provsvar kommer från ryggmärgsprovet innan vi påbörjar ngn behandling åt något håll, jaha de e väl bara vänta då, inte så mycket annat att göra än att vila, vila o VILA....... Tur mamma e här o hjälper mig denna vecka med, barnen e på förskola o skola på heltid, men vafan ska ja göra..?!

Imorron e min sista dag på sjukskrivningen, dvs de e 2veckor sedan mitt ryggmärgprov togs så ja får väl se vad dem tänker göra med mig nu, ja kan inte koncentrera mig på läsa, jag e ljuskänslig o med denna huvudvärk kan ja inte ens vara med på genomgångar på skolan, kommer missa otroiligt mkt känner jag, men va ska ja göra?? Kommer väl tillslut måsta hoppa av skolan, för ja kommer nog knappast hinna ikapp, känner mig sååå jävla deppig nu.... Ja vill inte vara sjuk!!!!!!!!!!!!!!

De enda som faktiskt piggar upp är tanken på denna skönhet, våran snart leveransklara lilla Pumba, men han kommer heta Aslan som lejonet i Narnia.. Iaf som de känns nu.. :) Han ska ögonlysas på måndag, men sen e han min min MIIIIN!!! Eller jaa, min & Flisans! Hennes blivande utställnings o agilitykompis!


//Mallan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken skönhet ni skaffar er ! Ser nästan ut som en stor Zingo (en av våra hundar) :D Hoppas att du kryar på dig, verkligen inte kul att vara sjuk!

2009-11-16 @ 00:06:36
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0