Nanny!

Har infört mer regler och en mer strukturerad tillvaro för mig och barnen! Vi blir både bästa vänner men håller fortfarande ett mor-barn relation..
Ens dåliga samvete har gjort att jag varit en för snäll mamma, dåligt samvete för att man splittrat dem, även fastän man vet att det man gjorde var rätt, barn mår definitivt inte bra att bo med biologiska föräldrar bara för att man ska hålla ihop för deras skull...
Jag är alldeles för snäll och det har dem insett, spelat på mina känslor och ingen av oss har väl tyckt att de e så livet ska vara!?
Så nu har vi suttit ner och knåpat ihop hur vi vill ha det, lite regler eller förhållningar vi vill ha för att vi alla ska må bra! :) ganska sköna kommentarer de själva sa och upplyste mig om hihi!
Sen ett stjärnsystem där man samlar stjärnor eller blir av med vid bråk osv, sen ett visst antal man måste jobba mot tillsammans för att få åka till Leos lekland, ha fredagsmys eller bio..
Vi är laddade och detta känns riktigt bra!
Pallen i hallen där man får sitta en stund om man bråkar och sedan be om ursäkt innan man kommer tillbaka står där redo och dem vet precis vad som gäller!
De har aldrig lyssnat så bra som idag, visat respekt och suttit ordentligt vid maten som idag, och diskmaskinen den grejade dem med :)
Livet e alltbra härligt!! Kramen


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter bra! :) sötsnuttarna!!

2011-12-23 @ 11:31:28
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0